کد خبر:12968
پ
photo_2019-06-15_13-23-02

اهدای لوح تقدیر میراث مکتوب به حسین مسرت

در آیین بزرگداشت استاد حسین مسرت در یزد لوح تقدیری از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به وی اعطا شد.

میراث مکتوب- آیین بزرگداشت حسین مسرت، پژوهشگر، مصحح متون کهن، کتابشناس و یزدشناس پیشکسوت، در سومین برنامه عصر کتاب استان یزد با عنوان «کاریز فرهنگ» در محل سالن هلال احمر یزد برگزار شد.
در این مراسم که با حضور و سخنرانی دکتر اصغر دادبه، استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر اکبر ایرانی، مدیر عامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل مؤسسۀ خانۀ کتاب، دکتر سید سعید میرمحمدصادق، معاون فرهنگی مؤسسۀ خانۀ کتاب، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و برخی دیگر از مسئولان استان یزد همراه بود از خدمات استاد حسین مسرت در حوزه کتاب و اندیشه تجلیل شد.
دکتر اکبر ایرانی، مدیر عامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب نیز در این مراسم گفت: آشنایی من با مسرت از سال ۷۴ بوده است که در طول این مدت افتخار بهره بردن از وجود او را داشته‌ایم و همواره نشریات گزارش میراث و آینۀ میراث با مقالات او همراه بوده است.
دکتر ایرانی با پاسداشت یاد زنده یاد ایرج افشار یزدی افزود: در تاریخ، ما افرادی همچون محمدعلی فروغی داریم که به میرزا محمد قزوینی کمک کرد و آثار ارزشمندی را خلق کردند. علاقه استاد ایرج افشار به مسرت بسیار زیاد بود و ارتباطی صمیمی بین این دو وجود داشت و همین انگیزه‌ای بزرگ برای استاد مسرت بود.
وی حسین مسرت را ادامه‌دهنده راه ایرج افشار خواند و گفت: معرفی و نقد کتاب‌های ارزشمند یکی از فعالیت‌های مسرت بوده است که این ویژگی توانسته به خوبی در جامعه هنری و ادبی خود را نشان دهد.
حسین مسرت نیز در سخنان کوتاهی در این برنامه گفت: دوستان خوب سرمایه‌ای برای من بودند و امروز نیز مردم قدرشناس یزد ارزش خود را به ما نشان دادند. اگر من در خانه نان نداشتم ولی کتاب داشتم. همسرم در کنارم بوده و امروز نیز موفقیت‌هایم را مدیون همسرم هستم.
در این مراسم از تلاش‌های حسین مسرت، نویسنده و پژوهشگر یزدی تجلیل و از دو کتاب «کاریز فرهنگ» و «یادگار قلم» رونمایی شد. همچنین مستندی درباره این یزدشناس به نمایش درآمد.
در پایان مراسم بزرگداشت استاد حسین مسرت، به پاس بیش از سه دهه تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر وی در حوزه تحقیق، پژوهش و نگارش مقالات در کتابداری و کتابشناسی و معرفی یزد لوح تقدیری از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به ‌این نویسنده و پژوهشگر یزدی اعطا شد.
گفتنی است حسين مسرت، از پژوهشگران و مصححان متون کهن و کتابشناسان و يزدشناسان شناخته شدۀ کشور است. او تحصيلات مقدماتی و كارشناسی زبان و ادبيات فارسی را در يزد و کارشناسی ارشد نسخه‌شناسی را در دانشگاه شهيد بهشتی گذرانده است. وی هم اکنون دارای بيش از 60 عنوان کتاب و 600 مقالۀ چاپي است و افزون بر حوزۀ يزدشناسی و کتابشناسی به ويژه تصحيح متون و فهرست‌نگاری نسخ خطی، دستی هم در شعر و شاعری دارد و با تخلص «مسرور» شعر می سرايد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612