کد خبر:12789
پ
adabiat

جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران

به مناسبت هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت حضرت علی(ع) و ۲۵ اردیبهشت‌ماه نشست «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران» برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت فرارسیدن هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت حضرت علی(ع) و ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، نشست تخصصی «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران» را برگزار می‌کند.

جایگاه شعر و شاعران در ایران و اسلام جایگاه رفیع و والایی است و در طول حیات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) شاعران ولایی مورد تفقد و عنایت آن بزرگواران قرار گرفته‌اند. عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت در ادبیات کهن و ادبیات معاصر ایران هم سابقه بسیار طولانی دارد؛ از این رو، سرایش شعر در مدح امام علی(ع) در تمام قالب‌های شعری هم به گذشته‌های بسیار دور باز می‌گردد. شجاعت و شهادت‌های آن امام همام در میدان‌های مختلف نبرد، فداکاری و جانفشانی در لیلۀ المبیت، حضور در غدیر خم و کرامات آن حضرت، مهمترین دست‌مایه‌های شعر شاعران پارسی‌گوی بوده و هست.

در نشست «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران» حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مهدی محقق، رئیس هیأت‌مدیره انجمن؛ علی موسوی گرمارودی، شاعر و چهره ماندگار و احمد تمیم‌داری استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی خواهند کرد.

زمان: چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۷ تا ۱۹

مکان: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پائین‌تر از میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک 71

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612