کد خبر:12621
پ
33

تصحیح و ترجمۀ سُوتکرنَسک و وَرشت مانسَرنَسک

تصحیح و ترجمۀ سُوتکرنَسک و وَرشت مانسَرنَسک از دینکرد 9 به کوشش و پژوهش روانشاد دکتر احمد تفضلی منتشر شد.

میراث مکتوب- مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهشهای ایرانی و اسلامی) سیزدهمین جلد از مجموعۀ پژوهشهای ایران باستان را چاپ و منتشر کرد.

سیزدهمین شماره از این مجموعه، تصحیح و ترجمۀ سُوتکرنَسک و وَرشت مانسَرنَسک از دینکرد 9، به کوشش و پژوهش روانشاد دکتر احمد تفضلی است که با سرپرستی و مقدمۀ ارزشمند سرکار خانم دکتر ژاله آموزگار منتشر شده است.

آثاری که در مجموعه پژوهشهای ایران باستان به زبانهای مختلف منتشر خواهد شد آخرین دستاوردهای علمی را در همۀ زمینه های مربوط به ایران باستان (تاریخ، باستانشناسی، هنر، ادبیات، اساطیر، ادیان و زبانها، دستنوشته ها، کتیبه ها و…) در اختیار دانش پژوهان قرار خواهد داد.

دکتر احمد تفضلی در 16 دیماه 1316 در اصفهان به دنیا آمد و 24 دیماه 1375 در تهران درگذشت. او دانشمندی ایرانشناس، زبانشناسی چیره‌دست در حوزه زبانهای باستانی و میانه ایران بود و یکی از انگشت‌شمار صاحبنظران این گونه پژوهشها در پهنه بین المللی به شمار می رود. این استاد برجسته دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب پارسی و عضو شورای علمی مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی و دیگر مجامع علمی جهانی بود.

دبا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612