کد خبر:12423
پ
D8ABD8ABD8ABD8AB

فراخوان مقاله برای همایش بین المللی ایران و جهان در آینۀ تاریخ

«همایش بین المللی ایران و جهان در آینۀ تاریخ» را برگزار می شود.

میراث مکتوب – دپارتمان ایرانشناسی دانشگاه صوفیه «کلیمنت اخریدسکی مقدس» و مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه گیلان «همایش بین المللی ایران و جهان در آینۀ تاریخ» را برگزار می کند.

این همایش قرار است در هفت محور تاریخ، ادبیات فارسی، جامعه شناسی، اقتصادی، فلسفه، هنر و سیاست برگزار شود.

موضوعات مرتبط با مطالعات تاریخ، جغرافیا، تمدن و باستان شناسی این همایش شامل: تاریخ ایران از روزگار باستان تا دورۀ معاصر، جغرافیای تاریخی ایران در آینۀ تاریخ، داد و ستد فرهنگی ایران و جهان، نقش تمدن ایرانی در شکل گیری تمدن بشری، باستان شناسی در حوزۀ فرهنگی و جغرافیای ایران می‌باشد.

همچنین در حوزۀ مطالعات زبان و ادبیات فارسی موضوعاتی شامل ادبیات کلاسیک فارسی، ادبیات معاصر فارسی، ادبیات تطبیقی و ادبیات عامیانه، عرفان و تصوف و جلوه های آن در فرهنگ جهانی، زبان ها و خط های باستانی ایران، زبان شناسی و گویش های محلی مورد توجه است.

در مطالعات جامعه شناسی، موضوعات مرتبط با جامعۀ ایرانی، انسان شناسی و تنوع اقوام ایرانی و در مطالعات اقتصادی بر موضوعات مرتبط با روابط اقتصادی ایران و جهان در طول تاریخ تاکید شده است.

همچنین در حوزۀ مطالعات فلسفه و دین، بر موضوعات مرتبط با فلسفه، الهیات و ادیان ایران باستان و در هنر و معماری بر موضوعاتی از جمله معماری و هنرهای تجسمی در ایران و پژوهش های موسیقی و سایر هنرهای ایرانی توجه شده است.

در حوزۀ مطالعات سیاسی نیز بر روابط سیاسی ایران و جهان در گسترۀ تاریخ، ایران و غرب و ایران و خاورمیانه تاکید گردیده است.

این همایش قرار است 22 و 23 بهمن ماه سال جاری در صوفیۀ بلغارستان برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال چکیدۀ 5 دی‌ماه سال جاری اعلام شده. علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی conference@cibce.org  مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612