کد خبر:41999
پ
۶۲۷۱۶۵۷۳

«گلستان سعدی» یک سبک زندگی است

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد استخوان‌بندی زبان فارسی در ذهنش محکم شود، باید گلستان بخواند، می‌گوید: حتما از خواندن گلستان غافل نشوید، گلستان سبک زندگی است.

میراث مکتوب- غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آیین پایانی ششمین جشنواره ملی فردوسی که امروز (سه‌شنبه، ۲۰ شهریور) برگزار شد، در پیام تصویری گفت: نباید زبان فارسی را در حد، شبیه و یا همتراز با سایر درس‌ها بدانید.

او  زبان فارسی را بالاتر و برتر  از سایر درس‌ها خواند و  افزود: شما در هر شغلی که بخواهید فعالیت کنید، به زبان فارسی احتیاج دارید.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه زبان فارسی یک مهارت مهم است، خاطرنشان کرد: زبان فارسی شما را هم با مردم هم‌عصر خود و هم با نیاکانتان پیوند می‌دهد. همچنین زبان فارسی رشته پیوندی است با جهان زبان فارسی و کسانی که به این زبان سخن می‌گویند.

حداد عادل با بیان اینکه شما باید با شاهکارهای ادبی فارسی آشنا شوید، گفت: در گذشته تأکید بر شاهنامه بود، هنوز هم چنین است. شاهنامه یکی از کتاب‌های مهم حماسی جهان است و باعث افتخار ماست. ما زبانی داریم که بیش از ۱۰۰۰ سال پیش یک حکیم توانسته به زیبایی مسائل معنوی، حماسی و اخلاقی را به صورت شعر، بیان کند و همچنان نیز حفظ شده است.

او با بیان اینکه در این دوره علاوه بر شاهنامه کتاب گلستان نیز در مدارس مورد توجه قرار گرفته و از دانش‌آموزان خواسته شده که گلستان‌خوانی کنند، درباره این تصمیم افزود: همه استادان فارسی زبان در طول چند قرن گذشته سر سفره سعدی نشسته‌اند. تصور من از گلستان سعدی این است که گلستان به منزله شیر مادر برای کودکان است.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612