کد خبر:12556
پ
photo_2019-02-16_19-38-49_0

گفتمان‌های خوشنویسی معاصر در موزۀ خوشنویسی بررسی می‌شود

گفتمان‌های خوشنویسی معاصر ایران در موزۀ خوشنویسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

میراث مکتوب – موزۀ خوشنویسی ایران اعلام کرده است که نخستین نشست تخصّصی این موزه با موضوع تحلیل گفتمان‌های خوشنویسی برگزار خواهد شد.

گفته شده این نشست عصر روز سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل موزۀ خوشنویسی برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست استاد علیرضا هاشمی نژاد در موضوع تحلیل گفتمان‌های خوشنویسی معاصر سخنرانی کند و سپس به سؤالات حاضران در این زمینه پاسخ دهد.  

موزه خوشنویسی ایران که در مردادماه سال ۱۳۹۶ افتتاح شده است، محل نگهداری صدها اثر خوشنویسی نفیس و ارزشمند است که بخشی از آن در چند تالار (در دوطبقه) به نمایش گذاشته شده و آماده بازدید استادان و هنرجویان خوشنویسی و تمامی علاقه‌مندان است.

آثار به نمایش درآمده در این موزه حدود ۲۰۰ اثر شامل قطعات خوشنویسی، نسخ خطّی، مرقّع، طومار، قلمدان، قلمتراش و دیگر ادوات خوشنویسی و نیز مهر و انگشتری و ظروف منقّش است که به خطوط کوفی، نسخ، ثلث، ریحان، رقاع، تعلیق، نستعلیق و شکسته نستعلیق نوشته شده‌اند.

موزۀ خوشنویسی ایران در عمارت فولادوند تهران به آدرس خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شریعتی نرسیده به خیابان حقوقی بن بست فولادوند پلاک ۸ قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612