کد خبر:7942
پ
4-kaman-va-1-Tir

گزیدۀ بهارستان جامی در چهار کمان و یک تیر

در «مجموعه ی قند پارسی» گزیده‌هایی از متن های کهن ادب فارسی به همراه اِعراب‌گذاری واژگان دشوار و حاشیه های توضیحی ارائه شده است.

میراث مکتوب – در «مجموعه قند پارسی» گزیده‌هایی از متن های کهن ادب فارسی به همراه اِعراب‌گذاری  ِ واژگان دشوار و حاشیه های توضیحی ارائه شده است.

این حاشیه ها عبارت است از: معنی واژگان، ترجمه ی جمله ها و ترکیب های عربی و شرح بخش‌های دشواریاب متن‌ها، معرفی نام های خاص تاریخی، تبدیل تاریخ‌های قمری حروفی به عددی و … . هدف گردآورندگان این مجموعه، فراهم ساختن چکیده‌هایی خواندنی، بدون حشو و زواید و اطناب، و متناسب با حوصله و پسند و نیاز مخاطب امروزی از متن‌های درخشانی است که میراث کهنسال زبان فارسی را تشکیل می‌دهند.

متن‌هایی که با اِعراب‌گذاری و توضیح واژه‌های دشوار و شرح ابهام های متن، برای هر خواننده ی علاقه‌مند قابل استفاده وخواندنی هستند. گفتنی است  که در تدوین این گزیده‌ها، هیچگونه دخل و تصرف و ویرایشی در متن کتاب‌ها اعمال نشده است، بلکه بخش های برگزیده با رعایت امانت نقل گردیده و تنها در حاشیه ی متن، توضیح های لازم برای درک بهتر و رفع ابهام خوانندگان آورده شده است.

در این گزیده ها کوشش شده لُب کلام و عصاره ی هر اثر عرضه گردد، به گونه‌ای که خواست و نیاز خوانندگان فارسی زبان امروز را برآورد. گفتنی است که از برخی از آثاری  که در این مجموعه منتشر شده و می‌شوند (مانند تاریخ سیستان) تاکنون گزیده‌ای با این شیوه منتشر نشده است.

چهار کمان و یک تیر: گزیده بهارستان

پدیدآورندگان : نویسنده: عبدالرحمن‌بن‌احمد جامی , به‌اهتمام: طلیعه خادمیان
موضوع : نثر فارسی – قرن 9 , شعر فارسی – قرن 9
ناشر : موسسه فرهنگی هنری جهان كتاب
محل نشر : تهران
قطع : رقعی
نوع کتاب : تالیف
زبان اصلی : فارسی
قیمت : 22000
نوع جلد : شومیز
قطع : رقعی
تیراژ : 1100
تعداد صفحات : 104
تاریخ نشر : 1389/8/24
 

منبع: ایران چهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612