کد خبر:12369
پ
فاقد تصویر شاخص

گردآوری بخشی از اسناد سال‌های ۱۲۴۶ تا ۱۳۴۴ کاشان توسط پژوهشگر کاشانی

کتاب «اسنادی از ادارات و مؤسسات کاشان» به کوشش افشین عاطفی توسط انتشارات ارمغان ادب در ۱۴۴ صفحه منتشر شد.

میراث مکتوب- انتشارات ارمغان ادب اقدام به انتشار مجموعۀ اسناد تاریخ معاصر در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی مربوط به شهر کاشان نموده است.

بازۀ تاریخی این اسناد که به کوشش افشین عاطفی در قالب یک کتاب 144 صفحه‌ای جمع‌آوری شده است، در حدفاصل سال‌های ۱۲۴۶ تا ۱۳۴۴ شمسی می‌باشد و علاقه‌مندان به تاریخ معاصر کاشان می‌توانند در این کتاب اسناد متنوعی از ادارات مختلف در حوزه‌های سیاسی، قضایی و اقتصادی را مشاهده کنند.

این کتاب شامل یک پیشگفتار کوتاه است و بعد از آن اسناد هرکدام در یک صفحه همراه با توضیحاتی مختصر معرفی شده است.

در عین حال نقطه عطف کتاب اسناد ادارات و موسسات کاشان فهرست بندی این اسناد براساس ادارات و موضوع مربوطه است و این دسته بندی در فهرست کتاب به ترتیب شامل: ادارهٔ حکومتی (فرمانداری)، عدلیه(دادگستری)، ادارهٔ مالیه(دارایی)، ادارهٔ معارف و اوقاف(فرهنگ – آموزش و پرورش)، بلدیه(شهرداری)، تلگراف و پست، تلفن و برق و اسناد تجاری ارائه شده است.

افشین عاطفی در پیشگفتار کتاب، هدف از تدوین آن را بیان سابقۀ تاسیس ادارت در منطقۀ تاریخی کاشان عنوان کرده که تمدنی دیرینه دارد.

کتاب اسناد ادارات و موسسات کاشان در سال  1394 در شهر کاشان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612