کد خبر:6215
پ
فاقد تصویر شاخص

کاشف (یا کشف) الویل فی معرفة امراض الخیل

کتاب کاشف (یا کشف) الویل فی معرفة امراض الخیل اثر ابوبکربن بدرالدین بیطار معروف به ابن منذر، كامل ترین اثر در زمینۀ اسب شناسی و اسب پزشکی در سده هاي میانه محسوب می شود .

میراث مکتوب – کتاب کاشف (یا کشف) الویل فی معرفة امراض الخیل اثر ابوبکربن بدرالدین بیطار معروف به ابن منذر، دامپزشك مسلمان، منظم ترین و كامل ترین اثر در زمینۀ اسب شناسی و اسب پزشکی در سده هاي میانه محسوب می شود .


این كتاب مشتمل بر ده مقاله و هر مقاله شامل چندین باب است كه مؤلف در آن از بیان صفات، خصوصیات، انساب، تغذیه، روش شناختن اسب سالم و مریض، طرز معالجه و درمان، لوازم و اسباب و آلات مربوط به آن و هرچه براي یك سواركار لازم و ضروري است، هیچ فروگذار نکرده است. در این مقاله اثر و پژوهش هاي مرتبط با آن معرفی شده است.


متن کامل مقالۀ کتاب کاشف (یا کشف) الویل فی معرفة امراض الخیل نوشتۀ جلال شایق که در ضمیمۀ 36 آینۀ میراث – مجموعه مقالات نقد و بررسی متون منتشر شده است اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612