کد خبر:41127
پ
منصوره اتحادیه ۴

کارنامه تاریخ‌نگاری منصوره اتحادیه بررسی می‌شود

نشست بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری منصوره اتحادیه به همت گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ، در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نشست بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری منصوره اتحادیه به همت گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن ایرانی تاریخ، روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این مراسم علی قیصری، الهام ملک‌زاده، اسماعیل شمس، سمیرا دردشتی سخنرانی می‌کنند. محمد بی‌طرفان دبیری نشست را بر عهده دارد.

منصوره اتحادیه تاریخ‌نگار، نویسنده، ناشر و استاد دانشگاه ایرانی است. او در هشتم اسفند سال ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران، در خانواده‌ای که از طرف پدر به تجار آذربایجان و از مادر به خاندان قاجار می‌رسید، متولد شد. پدرش علی اتحادیه فرزند رحیم اتحادیه و مادرش هما فرمانفرمائیان دختر عباس فرمانفرمائیان است.

کودکی‌اش در سال‌های سخت جنگ جهانی دوم و اشغال ایران سپری شد. وی در آن سال‌ها با معلم سرخانه، تحصیل را دنبال کرد. مدرسه‌های کیهان، ژاندارک و انوشیروان دادگر از مدارسی بود که او در آنجا درس خواند.

دوره متوسطه خود را به انگلستان رفت و تحصیلات عالی دانشگاهی را با انتخاب رشته تاریخ در دانشگاه ادنبورگ در اسکاتلند گذراند و در سال ۱۳۳۷ موفق به اخذ درجه فوق لیسانس از آن دانشگاه شد. در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه تهران با سمت مربی استخدام شد. در پیگیری تحصیلات در سال‌های ۵۹-۱۳۵۵ برای گذراندن دوره دکتری عازم اسکاتلند شد و موفق به دریافت دکترای تاریخ از دانشگاه ادینبورگ بریتانیا شد و رساله دکتری خود را درباره: «احزاب سیاسی در دوره مشروطیت» به رشته تحریر درآورد.

علاقه‌مندان به نشست بررسی کارنامه تاریخ‌نگاری منصوره اتحادیه می‌توانند روز چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ به نشانی میدان هفت تیر، بلوار کریم خان زند، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو، سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612