کد خبر:6235
پ
فاقد تصویر شاخص

چهل سال با حبیب یغمایی

یادداشت «چهل سال با حبیب یغمایی» به قلم زنده یاد استاد ایرج افشار در شمارۀ جدید ماهنامۀ جهان کتاب به چاپ رسیده است.

میراث مکتوب – یادداشت «چهل سال با حبیب یغمایی» به قلم زنده یاد استاد ایرج افشار در شمارۀ جدید ماهنامۀ جهان کتاب به چاپ رسیده است.


حبیب یغمایی مدیر مجلۀ نام آور «یغما» شاعر گزیده گوی و استاد سخن پارسی که در سرای گلین در «خور» بیابانک به سال 1316 قمری زاده شده بود پس از هشتاد و پنج سال زندگانی پربهره برای فرهنگ درخشان ایران، بامداد پگاه بیست و چهارم اردیبهشت 1363 در خانۀ کوچکی که در ماه های پایانی عمر در خیابان فخرآباد طهران خریده بود درگذشت و سه روز پس از آن پیکرش در آرامگاهی که از پانزده سال پیش برای خود در میان «خور» و «سلام آباد» برپای ساخته و قبه ای بر آن آراسته بود در خاک نهاده شد.


ذوق و سلیقه و روش یغمایی در مجله نویسی پذیرفتۀ خاطر بسیاری نبود. مخصوصاً تازه جوها مجلۀ یغما را مجلۀ مرده ها و مقاله های مندرج در آن را مرتجعانه و مروج کهنه پرستی می خواندند  زیرا در آن «شعر نو» و مقاله هایی که در ستایش ادبیات نوین معاصر باشد چاپ نمی شد. اما یغمایی بی هیچ واهمه از طعن و دق این گروه، راهی را که برگزیده بود و بی هیچ روی و ریا درست می دانست می پیمود و هرگز از آن دور نشد.


متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612