کد خبر:7779
پ
noshahi_l

پیام تسلیت دکتر عارف نوشاهی به مناسبت درگذشت استاد احمد منزوی

دکتر عارف نوشاهی با ارسال پیامی به مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب درگذشت استاد احمد منزوی را تسلیت گفت.

میراث مکتوب – دکتر عارف نوشاهی با ارسال پیامی به مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب درگذشت استاد احمد منزوی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر اکبر ایرانی

درگذشت استاد احمد منزوی را به جامعۀ علمی ایران و تمام دوستداران فرهنگ ایرانی و فارسی در جهان، و بویژه جامعه کتابشناسان و فهرستنویسان تسلیت می گویم.

استاد منزوی بر کشور پاکستان منتی بزرگ دارند. ایشان حدود ۱۳ سال در پاکستان بودند و محصول اقامت ایشان در پاکستان، چند جلد کتاب از جمله فهرست مشترک نسخه های خطی فارسی پاکستان در ۱۴ جلد ، فهرست نسخه های خطی فارسی کتابخانه گنج بخش اسلام آباد در ۵ جلد، سعدی بر مبنای نسخه های خطی پاکستان، و تصحیح اخلاق عالم آرا(اخلاق محسني) تالیف محسن کشمیری است. در حین اقامت در پاکستان ایشان گریز به هند زدند و آنجا نیز زیر نظر ایشان چند فهرست تدوین شد و بدین طور، پس از اقامت سیزده ساله در شبه قاره پاکستان و هند، ایشان ره آورد خوبی برای هموطنان با خود بردند. فهرستواره کتاب های فارسی که به تدوین ایشان در مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی چاپ شده است و ادامه دارد ، در واقع بذر افشانی آن در پاکستان شده بود و شکل ابتدایی آن در خلال فهرست مشترک پاکستان چاپ شده است.

چون بنده سال های سال در کنار ایشان کار کرده ام و یکی از همکار ایشان در فهرست نویسی در پاکستان بوده ام، با ضرس قاطع می توانم بگویم که تمام زندگی استاد منزوی دور فارسی و ایران می چرخید. او در اوضاع نامساعد و بیماری در پاکستان کار کرد و بسیاری از محققان جوان آن وقت را تربیت کرد .

با رفتن استاد احمد منزوی ، آخرین چراغ فهرست نویسی در خانوادۀ شیخ آقا بزرگ نیز خاموش شد.

خداوند تعالی آن مرحوم را در جوار رحمت خود جای دهاد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612