کد خبر:21842
پ
1335463_747

پیام تسلیت دکتر ایرانی در پی درگذشت آیة‌الله العظمی صافی گلپایگانی

دکتر اکبر ایرانی در پی درگذشت آیة‌الله العظمی صافی گلپایگانی، طی پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت.

میراث مکتوب- دکتر اکبر ایرانی در پی درگذشت آیة‌الله العظمی صافی گلپایگانی، طی پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت. متن این پیام را در ادامه می‌خوانید.

ارتحال حضرت آیة‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع بزرگ شیعه را به حوزه‌های علوم دینی، خانواده محترم و دوست دانشمندم دکتر قاسم صافی استاد پیشین دانشگاه تهران تسلیت می‌گویم. ایشان به سبب نوشتن کتاب التعزیر؛ أنواعُه و ملحقاتُه، که یک کتاب تحقیقی فقهی است، برندهٔ جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و با تأليف کتاب پرتوی از عظمت حسین، برندهٔ کتاب سال ولایت شدند. همچنین در سال ۱۳۸۱ کتاب منتخب الاثر ایشان برگزیدهٔ هفتمین همایش دکترین مهدویت شد.

آن مرحوم از مدرسان بنام حوزه‌های علمیه بودند و شاگردان بسیاری را تربیت فرمودند. بسیار اهل مطالعه و تحقیق و تتبع در موضوعات مختلف بودند. ذوق ادبی خوبی داشتند و از خود دیوان اشعار فارسی و عربی زیبایی به یادگار گذاشتند. خوشوقتم که برخی از آثار شیعی میراث مکتوب مورد عنایت و لطف ایشان بود و حقیر را مورد مهر و محبت خود قرار دادند، به‌طوری که طی نامه‌ای بخشی از سهم امام را برای انتشار مواریث شیعی در اختیار این مؤسسه‌ قرار دادند.

از درگاه ربوبی، علوّ درجات و رضوان و رحمت الهی را برای آن مرجع عالی‌قدر مسئلت دارم.

اکبر ایرانی قمی
مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612