کد خبر:12509
پ
1551602

وجود ۶۰۰ نسخۀ خطی تاریخی با متون مختلف در خوانسار

۶۰۰ نسخۀ خطی تاریخی گران‌بها و کم نظیر با متون مختلف در خوانسار وجود دارد.

میراث مکتوب – «عبدالله صانعی»، معاون فرماندار خوانسار از وجود ۶۰۰ نسخۀ خطی تاریخی در این شهرستان خبر داده است.

معاون فرماندار خوانسار که در همایشی با عنوان «صیانت از بناهای تاریخی» سخن می‌گفت، اعلام کرد که این 600 نسخۀ تاریخی  کم نظیر و گرانبها با متون مختلفی هستند که نشان می‌دهد این شهرستان سرزمین تفکر است و به آن افتخار می‌کنیم.

به گفته خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبدالله صانعی با دعوت از استعدادهای حوزۀ فرهنگی، خواستار تحقیق در زمینۀ میراث فرهنگی این شهرستان و با هدف شناخت بیشتر آن شده است.

در این همایش همچنین محمدتقی اورعی، رییس شورای اسلامی شهر خوانسار اعلام کرد که ۲۳ اثر تاریخی این شهرستان به ثبت رسیده است که از این میان۹۰ درصد آنان فرسوده است، هرچند به گفتۀ اورعی نیروی انتظامی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا امنیت آثار تاریخی در این شهرستان را فراهم کند.

رییس شورای اسلامی شهر خوانسار همچنین با تاکید بر اهمیت میراث فرهنگی این شهرستان از برگزاری همایش «انگاشتمان خوانساری» یعنی زبان خوانساری در اسفندماه امسال خبر داده است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612