کد خبر:14085
پ
WhatsApp20Image202020-02-1520at2021.38.05

همایش «بازخوانی اندیشه و گفتار ابن‌بطوطه»

همایش «بازخوانی اندیشه و گفتار ابن‌بطوطه» با حضور استاد محمدعلی موحد برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- همایش «بازخوانی اندیشه و گفتار این‌بطوطه؛ سیاح قصه‌گو» با حضور و سخنرانی استاد محمدعلی موحد، حقوقدان و عرفان‌پژوه در کیش برگزار می‌شود.

همایش«بازخوانی اندیشه و‌گفتار ابن‌بطوطه؛سیاح قصه‌گو» از سوی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری نهادهای فرهنگی دیگر برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند عصر روز پنجم اسفندماه سال جاری از ساعت ۱۸ به مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیرۀ کیش، سالن خلیج فارس مراجعه نمایند.

 

 

ابن‌بطوطه در مغرب (مراکش) به دنیا آمد و سال ۷۲۵ ق. به سوی مکه عزیمت نمود و مصر، شام، فلسطین، حجاز، عراق، ایران، یمن، بحرین، ترکستان، بین‌النهرین و بخشی از هند و چین، جاوه، شرق اروپا و شرق آفریقا را پیمود و سرانجام به مغرب (مراکش) نزد شاه ابی‌عنان از شاهان بنی‌مرین برگشت. سفر او ۲۷ سال به درازا کشید. وی در سال ۷۷۹ ق. در مراکش درگذشت. ابن بطوطه تقریباً معاصر با مارکوپولو بود ولی بیش از سه برابر مارکوپولو راه پیمود. ابن بطوطه را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین سیاحان تاریخ بشری به شمار آورد.

سفرنامۀ ابن‌بطوطه که «تُحفَة النُظار فی غَرائِب الأمصار و عَجائِب اَلأسَفار» نام دارد در قرن هشتم هجری و به دستور یکی از امرای مغرب نگاشته شده است. محتویات آن حاصل مشاهدات خود ابن بطوطه است. سفرنامۀ ابن‌بطوطه را دکتر محمدعلی موحد به فارسی ترجمه کرده است. این اثر دوجلدی از سوی نشر کارنامه منتشر شده است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612