کد خبر:11859
پ
فاقد تصویر شاخص

هلندیان درجزیره خارک

کتاب «هلندیان درجزیره خارک» که در پرتو اندیشه و ذوق سرشار و کوشش‌های ایران‌شناس گرانسنگ هلندی آقای دکتر ویلم فلور پدید آمده است .

میراث مکتوب – کتاب «هلندیان درجزیره خارک» که در پرتو اندیشه و ذوق سرشار و کوشش‌های ایران‌شناس گرانسنگ هلندی آقای دکتر ویلم فلور پدید آمده است براساس مأخذهای فراوان بایگانی گرانبار هلند و دیگر مأخذهای معتبر و دست اول است و به گونه روایت مستند تاریخی به شیوه‌ای دلپسند و جالب تلفیق و تألیف یافته است.

این کتاب که در ضمن شرح داستان زندگانی و کار و کوشش دوازده سال هلندیان در جزیره خارک و سرگذشت ایشان، گویای بخش مهم از تاریخ و پیشینۀ این جزیره ایرانی نیز هست در میان نبشته‌هایی که تاکنون در زمینه تاریخ این ناحیه از سرزمین ما (در خلیج پهناور فارس) نگاشته شده است یکتاست و در جامعیت و کمال بی‌مانند است.

به جرأت می‌توان گفت کتابی که در اسلوب و شیوه پژوهش و تألیف، دقت و باریک‌بینی در شرح دقایق تاریخی در این زمینه بتواند با آن برابر کند و پهلو زند به هیچ روی سراغ نداریم

ولم فلور، هلندیان در جزیره خارک، ترجمه: ابوالقاسم سری، تهران، توس، ۳۱۲ صفحه، قطع : وزیری، چاپ اول: 1371، چاپ دوم: 1397.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612