کد خبر:41445
پ
374786

هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی

مراکز علمی و پژوهشی، پژوهشگران و صاحب‌نظران داخلی و خارجی برای ارسال اثر به هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی فراخوانده شدند.

میراث مکتوب- مراکز علمی و پژوهشی، پژوهشگران و صاحب‌نظران داخلی و خارجی، چنانچه پژوهشی در یکی از محورهای فراخوان در فاصله شهریور ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳ (در بخش داخلی) و سپتامبر ۲۰۲۳ تا سپتامبر ۲۰۲۴ (در بخش بین‌المللی) انجام داده‌اند، حداکثر تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ به دبیرخانه دائمی جشنواره ارسال کنند.

آثار در قالب طرح پژوهشی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری، کتاب (برگرفته از طرح پژوهشی)، مقاله علمی پژوهشی، گزارش سیاستی (آثار آسیب‌شناسانه، کاربردی و شامل ارائه راهکار در اولویت هستند.) دریافت می‌شوند.

محورهای فراخوان

فرهنگ

شامل فرهنگ عمومی، تاریخ فرهنگی، حقوق فرهنگی، مباحث نظری فرهنگ، وضعیت و مسائل فرهنگی ایران امروز، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، قلمروهای فرهنگ (کتاب و کتابخوانی و …)، دیپلماسی فرهنگی، ارتباطات فرهنگی و … است.

رسانه و ارتباطات

شامل مطالعات رسانه، حکمرانی فضای مجازی، فرهنگ شهرت و هواداری، جنگ شناختی و رسانه‌ای، مصرف رسانه‌ای کودک و نوجوان، تحقیقات سیاست‌گذاری سکوهای اینترنتی، شبکه نمایش خانگی و … می‌شود.

فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی

شامل استارت‌آپ‌ها و فرهنگ، شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هوش مصنوعی و فرهنگ، صنایع خلاق فرهنگی، بازارپردازی فرهنگی، متاورس، تغییرات فرهنگی جهانی، ظرفیت‌های فرهنگی اکسپو و … است.

هنر

شامل فلسفه و جامعه‌شناسی هنر، هنرهای سنتی و اسلامی، تاریخ و سبک‌شناسی هنر، اقتصاد و بازار هنر، آموزش هنر، مدیریت و سازمان‌های هنری، تحقیقات ادبی و زبان فارسی، هنر و ادبیات انقلاب و مقاومت، معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی، سینما و هنرهای نمایشی، موسیقی، دیپلماسی هنری و … است.

پژوهش‌های دینی و اسلامی

شامل تحقیقات قرآنی و نهج‌البلاغه، تاریخ اسلام و تشیع، تاریخ و سیره اهل بیت، مطالعات تمدن نوین اسلامی، عرفان و توصف، مطالعات اربعین، مطالعات فقه (هنر و ارتباطات)، پژوهش‌های جهان اسلام، مطالعات زیارت، تحقیقات آیین‌ها و مناسک و نهادهای دینی، مطالعات نذر و وقف، مطالعات مسجد و … است.

نحوه ارسال آثار

ثبت اثر در تارنمای جشنواره به نشانی و بارگذاری فایل آن. در صورت در دسترس‌نبودن فایل اثر، دو نسخه از آن به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

در دوره شانزدهم جشنواره (۱۴۰۲)، در بخش داخلی به هریک از برگزیدگان ۱۵۰ میلیون تومان و به شایستگان تقدیر ۵۰ میلیون تومان و در بخش بین‌المللی، به هریک از برگزیدگان ۲۰۰۰ دلار و به شایستگان تقدیر، ۱۰۰۰ دلار اهدا شد.

منبع: روابط عمومی جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612