کد خبر:8527
پ
hafez_4

هر دم از این باغ …

مقالۀ پیش رو با بررسی نسخه هایی از حافظ پژوهی اذعان دارد که در سالهای اخیر مباحث حافظ پژوهی فراوانی مطرح شده که از کهن ترین آنها در چاپ های معتبری چون خانلری و نیساری استفاده شده است.

میراث مکتوب – مقالۀ پیش رو با بررسی نسخه هایی از حافظ پژوهی اذعان دارد که در سالهای اخیر مباحث حافظ پژوهی فراوانی مطرح شده که از کهن ترین آنها در چاپ های معتبری چون خانلری و نیساری استفاده شده است.

برای روشن شدن موارد اختلاف نسخه نورعثمانیه با این چاپ های معتبر به ذکر مثال هایی بسنده شده است و مشخص می کند تلاش حافظ شناسانی چون خانلری و نیساری بسیار راه گشا بوده است. با این مقایسه است که می توان به این نتیجه رسید که در حال حاضر نسخه تاشکند از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است و همچنین مقدمه گل اندام متنی قابل اعتماد است و تقریبا تردیدی باقی نمی ماند که این مقدمه اطلاعات ذی قیمتی از زندگی و افکار حافظ در اختیار ما می گذارد.

در این نگاشته احمدرضا بهرام پور عمران، به نقد و بررسی دیوان حافظ شیرازی (کهن ترین نسخه شناخته شده کامل) که به کوشش بهروز ایمانی از سوی میراث مکتوب منتشر شده پرداخته می شود.

متن کامل این مقاله را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612