کد خبر:12933
پ
www.ical_.ir_

نهمین کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی

نهمین کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی، نهم تا سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۹ به میزبانی مؤسسه ایران‌شناسی دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نهمین کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی، نهم تا سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۹ به میزبانی مؤسسه ایران‌شناسی دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌شود.

مؤسسه ایران‌شناسی اروپا که برگزارکننده این کنفرانس است، در سال ۱۹۸۳ با حمایت بنیاد علمی اروپا در رم شکل گرفت. هدف این انجمن ترویج، توسعه و حمایت از مطالعات ایرانی در دوره‌های باستان، میانه و مدرن و در حوزه‌های زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ ادیان، هنر، تاریخ، باستان‌شناسی، فلسفه، قوم‌شناسی، جغرافیا، علوم‌انسانی و دانش نظری حقوق است.

کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها در حوزه مطالعات ایرانی در اروپا است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

مهم‌ترین موضوعات این دوره از کنفرانس ایران‌شناسی اروپا را ادبیات فارسی، فلسفه ایرانی، تاریخ، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، هنر و باستان‌شناسی و مردم‌شناسی تشکیل می‌دهند. پیش از این، مؤسسه ایران‌شناسی اروپا در فراخوانی از علاقه‌مندان خواسته بود که مقالات خود را برای شرکت در این کنفرانس ارسال کنند.

همچنین در حاشیه برگزاری نهمین دوره کنفرانس اروپایی ایران‌شناسی، چهارمین جایزه اروپایی مطالعات ایران نیز به یک فارغ‌التحصیل مقطع دکترا اعطا خواهد شد.

جایزه اروپایی مطالعات ایران به فردی اهدا می‌شود که دکترای خود را در حوزه ایران‌شناسی از تاریخ یک ژانویه ۲۰۱۵ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ در یکی از مؤسسات اروپایی با موفقیت به پایان رسانده باشد. هدف از این کار تشویق و ترغیب محققان در اروپا برای کار در حوزۀ ایران‌شناسی اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612