کد خبر:13555
پ
logo_13

نمایشگاهی از نسخ خطی و نقاشی‌های شاهنامه

موزۀ کتاب و میراث مستند ایران نمایشگاهی از نسخ خطی و نقاشی‌های شاهنامه با عنوان «درخشش اساطیر در بی‌رنگ رنگارنگ» برپا کرده است.

میراث مکتوب- موزۀ کتاب و میراث مستند ایران از دیروز بیست و یکم مهرماه (روز برگزاری جشن رام‌روزی و پیروزی کاوه و فریدون) نمایشگاهی با عنوان «درخشش اساطیر در بی‌رنگ رنگارنگ» برپا کرده است.

در این نمایشگاه شماری از آثار هنری نقاشی پشت شیشه با الهام از نگاره‌های شاهنامۀ فردوسی نسخۀ میرزا علقلی خویی، به همراه ۱۸ نسخۀ خطی و چاپ سنگی نفیس از این بزرگترین اثر حماسیِ پارسی به نمایش درآمده است.

گفتنی است در گاه‌شماری یزدگردی ایران، روز بیست‌و‌یکم مهرماه روز برگزاری جشن رام‌روزی و پیروزی کاوه و فریدون نام‌گذاری شده است. فریدون یکی از شخصیت‌های اساطیری ایران است. او پادشاه پیشدادی بود که بر اساس شاهنامۀ فردوسی با یاری کاوۀ آهنگر بر ضحاک ستمگر چیره شد و او را در کوه دماوند زندانی کرد. سپس خود پادشاه جهان گشت.

نمایشگاه «درخشش اساطیر در بی‌رنگ رنگارنگ» از تاریخ 21 لغایت 30 مهرماه همه روزه در ساعات اداری در موزۀ سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای علاقه‌مندان قابل بازدید خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612