کد خبر:11595
پ
poster-107

نشست «گیاهان در قرآن (نگاهی نو با مفاهیمی تازه) برگزار می شود

صد و هفتمین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با عنوان «گیاهان در قرآن (نگاهی نو با مفاهیمی تازه)» با سخنرانی دکتر بهرام گرامی برگزار می شود.

میراث مکتوب – صد و هفتمین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با عنوان «گیاهان در قرآن (نگاهی نو با مفاهیمی تازه)» با سخنرانی دکتر بهرام گرامی برگزار می شود.
خواندن مکرّر قرآن و بازنگری معانی و مفاهیمی که پیشینیان دریافته‌اند، با این امید همراه است که به نکته‌ای تازه و متفاوت راه برده شود. «گیاهان در قرآن» گواهی‌ست بر تحقّق این امید.
یادآور می شود دکتر بهرام گرامی تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در زادگاه خود تهران به‏ پایان رسانید. کارشناسی مهندسی کشاورزی را از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد در اصلاح نباتات و بیماری‌های گیاهی را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکتری در ژنتیک و علوم گیاهی را از کانادا دریافت کرد. با سمت کارشناس و محقّق در سازمان تحقیقات کشاورزی و با سمت استادیار در دانشکدۀ کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان خدمت کرد.
مؤلّف پس از عزیمت به آمریکا به مدت ده سال در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس به تحقیق پرداخت. ایشان به عنوان استاد مدعو در بحرین و دانشگاه هنگ‏کنگ و در سال تحصیلی 93-1392 در چین تدریس نموده است.
دکتر گرامی مؤلّفِ گل و گیاه در هزار سال شعر فارسی (تشبیهات و استعارات)، با شرح و معنای همۀ ابیات مربوط به گل و گیاه در دیوان حافظ، است که با مقدّمۀ زنده یاد ایرج افشار از سوی انتشارات سخن منتشر شده است. مقاله‌های گل و گیاه در اشعار پیشگامان شعر فارسی، گل و گیاه در شاهنامۀ فردوسی، گیاهان تورات، گیاهان انجیل، و گل و گیاه در خمسۀ نظامی گنجوی از دیگر تألیفات ایشان است.
هم اکنون ایشان ویراستار مشاور در دائرةالمعارف ایرانیکا هستند.
این نشست روز چهارشنبه 9 خرداد  1397 (14 رمضان 1439) ساعت 19 در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و دانشگاه، ساختمان فروردین، شمارۀ 1182، طبقۀ دوم واحد 9 برگزار می شود و حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است.  

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612