کد خبر:14335
پ
Poster-121

نشست معرفی و بررسی «کنوز الودیعة من رموز الذریعة»

یکصد و بیست و یکمین نشست متن‌پژوهی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب با موضوع «معرفی، نقد و بررسی کتاب کنوز الودیعة من رموز الذریعة» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و بیست و یکمین نشست از سلسله نشست‌های متن‌پژوهی این مؤسسه با همکاری «وبینار بهشتی»، معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی، با موضوع «معرفی، نقد و بررسی کتاب کنوز الودیعة من رموز الذریعة» برگزار می‌شود.

سخنرانان این نشست عبارتند از:

دکتر تیمور مالمیر، استاد تمام زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران

رزومۀ علمی دکتر مالمیر

فرزاد ضیایی حبیب‌آبادی، پژوهشگر متون کهن فارسی

رزومۀ علمی فرزاد ضیایی حبیب‌آبادی 

رضا مهام‌آذر، پژوهشگر در زمینه ترجمه‌های فارسی قرآن کریم

دکتر غلامرضا شمسی، مصحح کتاب کنوز الودیعة، دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کردستان

رزومۀ علمی دکتر شمسی 

«کُنوز الوَدیعة مِن رموزِ الذّریعة» ترجمهٔ الذریعه الی مکارم الشریعۀ راغب اصفهانی (ق 5هجری) در علم اخلاق نظری و تهذیب نفس، با انشای ابن‌ظافِر شیرازی (قرن هشتم هجری) به تازگی با مقدمه، تصحیح و تعلیقات غلامرضا شمسی در دو جلد از سوی موسسهٔ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

کتاب «کُنوز الوَدیعة مِن رموزِ الذّریعة» با هدف ترجمهٔ کتاب الذریعه إلی مکارم الشریعه، در روزگار حکمرانی شاه شجاع مظفری (۷۶۴ ق) به رشته تحریر درآمده است. مترجم با دقت در گزینش الفاظ و صنایع بدیعی، افزودن مقدمه و مؤخره‌ای مزّین به اقوال حکمای مشهور عرب و عجم و بهره جُستن از متون اخلاقی، فلسفی، دینی، ایرانشهری، عرفانی و تاریخی ایرانی و اسلامی، این کتاب را به مخزن گنج‌های ادبیات منظوم و منثور فارسی و عربی بدل ساخته است که به تناسب شیوهٔ پویای ترجمه، در حقیقت باید آن را ترجمه و تألیف محسوب کرد.

نشست «معرفی، نقد و بررسی کتاب کنوز الودیعة من رموز الذریعة» روز شنبه 10 خردادماه 1399، ساعت 18 تا 20 برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند در ساعتِ جلسه با کلیک روی لینکِ زیر، به این وبینار وارد شوند.

https://sbu.ac.ir/webinar

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612