کد خبر:10891
پ
فاقد تصویر شاخص

نشست «مصورسازی روایت های مذهبی در کتاب های چاپ سنگی»

نشست «مصورسازی روایت های مذهبی در کتاب های چاپ سنگی» توسط معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر روز چهارشنبه ۲۶ مهر در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

میراث مکتوب – نشست «مصورسازی روایت های مذهبی در کتاب های چاپ سنگی» توسط معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر روز چهارشنبه ۲۶ مهر در فرهنگستان هنر برگزار می شود.

در این هم‌اندیشی، پژوهشگران و صاحب‌نظران این حوزه سبک های روایتگری رخدادهای مذهبی، شیوه‌های مصوّرسازی کتاب‌های چاپ‌سنگی و فرهنگ بصری حاکم بر روایت‌های مذهبی را بررسی می کنند.

این هم اندیشی با حضور و سخنرانی مهدی حسینی با عنوان «درآمدی به مصوّرسازی در کتاب‌های چاپ‌سنگی مذهبی»، محمد جعفری قنواتی با عنوان «بررسی ادبی داستانهای روضةالشهادة و طوفان‌البکاء»، حسین مسرّت با عنوان «بررسی دونسخه مصوّر چاپ سنگی کتاب اسرارالشّهاده در کتابخانه وزیری یزد»، علی بوذری با عنوان «شمایل امام حسین (ع) در تصاویر کتاب‌های چاپ سنگی دوره قاجار»، مسعود ناصری با عنوان «وجوه مشترک نگاره‌های چاپ‌سنگی با مجالس تعزیه» و عباس حسینی با عنوان «ذکر «مصیبت» در کتاب‌های مصوّر چاپ‌سنگی دوره قاجار» برپا می شود.

این نشست روز چهارشنبه ۲۶ مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612