کد خبر:41043
پ
مثنوی

نشست «تحلیل حکایت‌های مثنوی» فردا برگزار می‌شود

نشست «تحلیل حکایت‌های مثنوی»، به‌صورت مجازی، توسط کرسی مولوی پژوهی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- بیست و پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «تحلیل حکایت‌های مثنوی» فردا، یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳، به‌صورت مجازی توسط کرسی مولوی پژوهی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

این نشست با حضور سید علی‌اصغر میرباقری‌فرد، رئیس ترویج زبان و ادب فارسی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

حضور برای عموم آزاد است و علاقمندان برای شرکت در این نشست می‌توانند یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳، راس ساعت ۱۶:۰۰ به آدرس https://gharar.ir/r/b326a2b5 مراجعه کنند.

سال گذشته، برای نخستین بار در کشور، کرسی پژوهشی مولوی‌پژوهی به سید علی اصغر میرباقری فرد، رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و مدیر قطب علمی تحقیق در متون حکمی و عرفانی دانشگاه اصفهان اعطاء شد. اعطای کرسی پژوهشی از جمله اقدامات ویژه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد علم ایران) است که در شکلی محدود به اساتید شاخص یا نهادهای موثر تعلق می‌گیرد. تاکنون بیشتر این کرسی‌ها به رشته‌های فنی، مهندسی و پزشکی اعطاء شده است، اما ضرورت بهره‌مندی بیشتر مردم از متون ارزشمند ادبی باعث شده که حمایت از پژوهش‌های ادبی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612