کد خبر:12390
پ
4304399

نشان عالی یونسکو به استاد موحد اهدا خواهد شد

کمیسیون ملی یونسکو در ایران قرار است نشان عالی خود را به استاد محمدعلی موحد اعطا کند.

میراث مکتوب- نکوداشت استاد محمدعلی موحد در برنامه‌ای تحت عنوان «تماشای خورشید» در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این مراسم قرار است روز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ در تالار فردوسی دانشگاه تهران از ساعت ۱۴ الی ۱۸:۳۰ برگزار ‌شود.

قرار است در مراسم ویژۀ ‌پاسداشت هفت دهه تلاش باغبان مثنوی و پیر پاینده ادب و عرفان، استاد موحد، نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو نیز برای اولین بار به ایشان اهدا می‌شود.

در این مراسم  وزیران علوم و ارشاد، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز حضور خواهند داشت.

محمدعلی موحد، حقوقدان و عضو پیوستۀ فرهنگستان زبان وادب فارسی، تاریخ نگار و عرفان پژوه است که در طول زندگی خویش همواره مشغول تحقیق، تألیف و ترجمه بوده و آثار شاخصی از خود به یادگار گذاشته است که مهم‌ترین آن‌ها تحقیق در متون عرفانی، به‌ویژه چاپ انتقادی مقالات شمس تبریزی است.

استاد موحد همچنین از چهره‌های مطرح مولوی‌پژوهی در ایران است. به قلم این پژوهشگر آثار متعددی مربوط به مولانا و شمس و شاگردان این شاعر و اندیشمند بزرگ ایرانی منتشر شده است. از آن جمله می‌توان به کتاب «رساله در مناقب پروردگار» اثر فریدون بن احمد سپهسالار اشاره کرد. این اثر  با تصحیح و توضیح محمدعلی موحد و صمد موحد از سوی نشر کارنامه به چاپ رسیده است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612