کد خبر:8258
پ
mansojat

منسوجات جهان اسلام

بررسی جهانی تولیدات نساجی اسلامی در طول قرنها به همراه بیش از 600 تصویر رنگی محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهد.

میراث مکتوب – بررسی جهانی تولیدات نساجی اسلامی در طول قرنها به همراه بیش از 600  تصویر رنگی محتوای این کتاب را تشکیل می‌دهد. این اثر مجموعه گسترده‌ای از منسوجاتی را بررسی می‌نماید که در سراسر جهان اسلام از گذشته تا کنون تولید، پوشیده، استفاده و یا نمایش داده شده است.

 

 

صدها نمونه از سراسر جهان از جمله پارچه‌های نماز گلدوزی شده ایرانی، کت‌های ایکات آناتولی، کیف‌ پول‌های مهره‌دوزی شده عثمانی، کیف‌های قزاقستانی با نوارهای ابریشمی، روسری‌ زنان بربر، آرایش خیمه‌های عربی، عباهای نیلی یمنی، سارونگ‌های چیتی اندونزیایی و لباس‌های نواردوزی‌شده افریقایی در این اثر به تصویر کشیده شده‌اند. همچنین در این اثر منطقه به منطقه جزئیاتی از تاریخ محلی، سنت‌های نساجی خاص، مواد مصرفی، رنگها، صورت‌های خاص آرایش و داده‌هایی در مورد وضعیت کنونی نساجی ذکر شده است.

لباسهایی از جنس پشم، کتان، کنف و نخی تا مخمل‌ها و ابریشم‌های شاهانه، از تکنیک‌هایی همچون پنبه‌دوزی، نمدمالی، مهره‌دوزی و بافتن تا روشهای مختلف بافت ماشینی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

منسوجات جهان اسلام، نوشته جان جیلو، ایالات متحده امریکا،‌نیویورک، توماس و هادسون، 320 صفحه (2013) شابک: 9780500515273

منبع: مرکز مطالعات اسلامی به زبان های اروپایی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612