کد خبر:12718
پ
3_5

معرفی نسخۀ خطی ترجمۀ فارسی رسالۀ آپولونیوس

دکتر رومانو گاتّو، استاد دانشگاه باسیلیکاتا ایتالیا در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به معرفی نسخۀ خطی ترجمۀ فارسی رسالۀ آپولونیوس پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در دیدار  و نشستی که در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 در این مؤسسه برگزار شد، دکتر رومانو گاتّو استاد دانشگاه باسیلیکاتا ایتالیا، دکتر جوسپینا فریلّو دکترای معماری و دکترای مطالعات ایران، دکتر محمد باقری، دکتر محمدجواد ناطق، مهندس حمیدرضا نفیسی، حجت الاسلام حسن طارمی و استادان و پژوهشگران دیگر حضور داشتند.

در این نشست پس از خوشامدگویی دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسه، دکتر رومانو گاتّو به معرفی نسخۀ خطی ترجمۀ فارسی رسالۀ آپولونیوس که در کتابخانۀ مرکزی دانشگاه تهران نگهداری می شود پرداخت. متن عربی این رساله را دکتر محمد ابطویی در لندن منتشر کرده و تصحیح رسالۀ فارسی را نیز آقای مهندس حمیدرضا نفیسی انجام داده است.

در رسالۀ مورد نظر 7 قضیه مطرح شده است که طبق نظر دکتر گاتّو دو قضیۀ آخر (قضایای 6 و 7) برگرفته از اثری دیگر است. دو نسخۀ دیگر از این رساله در کتابخانه‌های حیدرآباد و منچستر موجود است و دسترسی به آنها ممکن است به رفع این ابهام بینجامد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612