کد خبر:6212
پ
فاقد تصویر شاخص

مرکز کوشیارشناسی در دانشگاه گیلان افتتاح می شود

مراسم افتتاح «مرکز کوشیارشناسی» روز چهارشنبه 8 بهمن در پژوهشکدۀ گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار می شود.

میراث مکتوب – مراسم افتتاح «مرکز کوشیارشناسی» روز چهارشنبه 8 بهمن در پژوهشکدۀ گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار می شود.


 



 


تأسیس مرکز کوشیارشناسی در سال 1381 از سوی دکتر محمد باقری، عضو وابستۀ پژوهشکدۀ گیلان شناسی دانشگاه گیلان و سردبیر دوفصلنامۀ میراث علمی اسلام و ایران به دانشگاه گیلان پیشنهاد شد.


دکتر محمد باقری، هدف از تأسیس این مرکز را بایگانی، پژوهش و نشر میراث علمی کوشیار گیلانی دانست و افزود: مرکز کوشیارشناسی با هدف تحقیقات بیشتر در زمینۀ تصحیح آثار کوشیار گیلانی تأسیس شده است و امیدواریم با تأسیس این مرکز، پژوهش در زمینۀ تاریخ علم به عنوان هستۀ اولیۀ تحقیقات افزایش یاید.  


دکتر باقری همچنین مجموعه ای از تصاویر نسخه های خطی، آثار دربارۀ کوشیار گیلانی، اسناد، پایان نامه و مقاله هایی را که در طی مدت 30 سال گردآوری نموده به این مرکز اهدا کرده است.


مراسم گشایش مرکز کوشیارشناسی روز چهارشنبه 8 بهمن سال جاری از ساعت 10 تا 12 در پژوهشکدۀ گیلان شناسی واقع در رشت، میدان انتظام (رازی) ، بلوار شیون فومنی، ابتدای خیابان میرزا کوچک، سالن اجتماعات دکتر رحمدل برگزار خواهد شد.


یادآور می شود همایش «میراث علمی کوشیار گیلانی» نیز در راستای شناخت این ریاضی دان و منجم ایرانی اسفندماه سال گذشته با همکاری مرکز پژوهشی میراث مکتوب، پژوهشکدۀ تاریخ علم و دانشگاه گیلان در تهران و رشت برگزار گردید. همزمان با این همایش دو کتاب سه رساله از کوشیار گیلانی (رسالۀ حساب و بخشی از زیج بالغ و شرح مجمل الاصول) با مقدمۀ دکتر محمد باقری و رسالۀ اسطرلاب کوشیار گیلانی به کوشش محمد باقری توسط مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.


 


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612