کد خبر:15424
پ
DAA9D8AAD8A7D8A8D8AED8A7D986D98720D985D984DAA9_0

مدرسۀ زمستانی ملک

کتابخانه و موزۀ ملی ملک، مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پژوهشی مجازی را در قالب «مدرسه زمستانی ملک» برگزار می‌کند.

میراث مکتوب- بخش پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پژوهشی مجازی را در قالب «مدرسه زمستانی ملک» برگزار می‌کند.

این کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی و پژوهشی با محوریت گنجینه ملک با حضور استادان و کارشناسان برجسته‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون مخاطب در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار و فیلم ضبط شده آن در فضای مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در این سلسله برنامه‌های مجازی «آثار دوران اسلامي گنجينه ملك»، «آثار دوره قاجار گنجينه ملك»، «آثار چاپ سنگي گنجينه ملك»، «علوم دوران اسلامي گنجينه ملك»، «سكه‌هاي گنجينه ملك»، «پرده‌هاي حماسي و مذهبي گنجينه ملك»، «داستان‌هاي خوب از كتاب‌هاي خوب»، «آثار لاكي گنجينه ملك»، «بانك اطلاعات آثار گنجينه ملك»، «آثار علوم اسلامی در گنجینه ملک» و «مكاتبات عصر ناصري گنجينه ملك» معرفی و بررسی می‌شود.

همچنین نشست‌های مجازی با محوریت «وقف و موزه»، «موزه و کودک»، «ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی گنجینه ملک»، «ظرفيت‌هاي آموزشي حوزه مرمت» و کتاب «روزگار ملك» برگزار خواهد شد.

حمید شاکری، رضا دبیری‌نژاد، کرم میرزایی، محمد نوروزی، حمید وکیل‌باشی، نوشاد رکنی، زینب فری‌زاده، سیدحجت الحق حسنی، فاطمه رازی‌پور، علیرضا قاسم‌خان، پیمان سمندری، روشنک سعادتی، محسن حق‌گو، نگار ساقریچی، مجید عبدامین و مهدی یساولی، سخنرانان این نشست‌ها هستند.

با توجه به انتشار رایگان فیلم این برنامه‌ها در بستر مجازی، مخاطبان بیشتری امکان دسترسی به برنامه‌های آموزشی عام‌المنفعه این مؤسسه و همچنین آشنایی با فعالیت‌های متنوع آن را در دوران توقف خدمات حضوری موقوفه خواهند داشت.

اهل فرهنگ و تاریخ می‌توانند برای بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع مدرسه زمستانی ملک به صفحه اینستاگرام این مؤسسه به نشانی malek_museum_library مراجعه کنند.

کتابخانه و موزه ملی ملک توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال 1316 خورشیدی بر بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر در تهران، میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) قرار دارد. خدمات این موقوفه به دلیل شیوع بیماری کرونا همچنان به صورت غیرحضوری و مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612