کد خبر:6097
پ
فاقد تصویر شاخص

مجموعه مقالات همایش نقد و تحلیل زندگی، شعر و اندیشه حکیم نزاری قهستانی

حکیم نزاری قهستانی یکی از بزرگ ترین شاعران فارسی زبان و ارادتمندان به اهل بیت و از مفاخر استان خراسان جنوبی است که در سال 645 هجری قمری دیده به جهان گشود.

میراث مکتوب – حکیم نزاری قهستانی یکی از بزرگ ترین شاعران فارسی زبان و ارادتمندان به اهل بیت و از مفاخر استان خراسان جنوبی است که در سال 645 هجری قمری دیده به جهان گشود و در حدود سال‌های 700 تا 720 هجری قمری دیده از جهان فرو بست. از وی آثار فراوانی ازجمله دیوان اشعار، سفرنامة منظوم،ادب‌نامه، دستورنامه و مثنوی ازهر و مزهر برجای مانده است. حکیم نزاری در غزل فارسی جایگاه والایی دارد به نحوی  که تأثیر زیادی بر شاعران پس از خود  به ویژه لسان الغیب حافظ شیرازی داشته است. از طرفی نزاری مسلماً یکی از بزرگ‌ترین شاعران منطقه ی قهستان است که  تا کنون زندگی و اندیشه ی او به نحوی شایسته و بایسته  مورد  تحقیق قرار نگرفته است.



اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران و انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی در فرودین 93 برگزار کرد.


با کلیک بر روی لینک زیر مقالات این همایش را مشاهده کنید.


مقالات همایش حکیم نزاری قهستانی


 


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612