کد خبر:13234
پ
WhatsApp-Image-2019-07-08-at-11.51.52

فصلنامه «اشپکتروم ایران» در پایگاه اینترنتی آمازون

فصلنامۀ «اشپکتروم ایران» در پایگاه اینترنتی آمازون در شبکۀ مشترکین قرار گرفت.

میراث مکتوب- اولین شمارۀ فصلنامۀ علمی و پژوهشی «اشپکتروم ایران» در سال 2019 با رویکرد مطالعات اسلام، ایران و تشیع در آلمان منتشر و در پایگاه اینترنتی آمازون در شبکۀ مشترکین قرار گرفت.

از مزیت‌های فصلنامۀ علمی و پژوهشی «اشپکتروم ایران» آن است که نشریه همزمان در دو کشور ایران و آلمان نشر و توزیع شده و برای نخستین‌بار در عمر سی سالۀ خود خرید شماره‌های اخیر آن از طریق شبکه آمازون نیز ممکن شده است.

اولین شمارۀ فصلنامۀ علمی و پژوهشی «اشپکتروم ایران» در سال 2019 با رویکرد مطالعات اسلام، ایران و تشیع در 164 صفحه منتشر شده و رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، نمایه‌سازی این فصلنامه را برای نخستین‌بار در پایگاه جهانی نشریات علمی اسکوپوس Scopus قرار داده است.

در این شماره از فصلنامۀ «اشپکتروم ایران» مقالات و مطالب ذیل گردآوری شده است:

– با چشم دل دیدن، درباره‌ی نمادهای نگرش عرفانی- متافیزیکی در اسلام؛ پروفسور رولاند پیچ

– انتقال علم و فناوری از اتریش به ایران؛ محمدهادی ورهرام

– آیا از غرب شکست خورده‌ایم؟ خوانش امروزی آثار علی شریعتی و آل احمد در ایران؛ دکتر کتایون امیرپور

– ارزیابی دلایل تهاجمی شدن سیاست خارجی عربستان سعودی نسبت به جمهوری اسلامی ایران (با تأکید بر دوره زمانی 2001 تا 2017)؛ علیرضا قدیمی و مهدی ذاکریان

– عنصر اتوبیوگرافی در آثار کافکا؛ سعید رضوانی

– بررسی برساخت‌های اجتماعی و فرهنگی مفهوم «بیگانه» در سفرنامۀ دلیل السفراء؛ سارا فریدزاده

– چکیده انگلیسی مقالات

– چکیده فارسی مقالات

گفتنی است؛ «اشپکتروم ایران»، فصلنامۀ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، از سال 1988 به این سو انتشار می‌یابد. هدف‌ از انتشار این‌ فصلنامه‌ معرفی‌ عناصر اصیل‌ فرهنگی‌ ایرانی- اسلامی‌ به‌ اندیشمندان‌ کشورهای‌ آلمانی‌ زبان‌ و نیز تعمیق تعاملات فرهنگی میان دو ملت آلمان و ایران است‌. لذا این‌ فصلنامه‌ یکی‌ از منابع‌ تحقیقاتی‌ ایران‌شناسان و اسلام‌شناسان آلمانی‌زبان‌ به‌ شمار می‌آید. این شماره از «اشپکتروم ایران» در پایگاه اینترنتی www.spektrum-iran.de قابل رؤیت است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612