کد خبر:8537
پ
kashfiasrar

شخصیت میبدی ناشناخته مانده است

آیین رونمایی از کتاب هرمنوتیک صوفیانه تألیف آنابل کیلر روز پنجشنبه 30 اردیبهشت در سالن اجتماعات باغ دولت آباد یکی از باغهای تاریخی یزد و با حضور جمع کثیری از فرهنگیان و دانشگاهیان یزد برگزار شد.

میراث مکتوب – آیین رونمایی از کتاب هرمنوتیک صوفیانه تألیف آنابل کیلر روز پنجشنبه 30 اردیبهشت در سالن اجتماعات باغ دولت آباد یکی از باغهای تاریخی یزد و با حضور جمع کثیری از فرهنگیان و دانشگاهیان یزد برگزار شد.

بخش اول این مراسم به بزرگداشت سید عبدالعظیم پویا اختصاص داشت و در بخش دوم دکتر نصرالله پورجوادی، دکتر سید محمدحسینی استاد زبان عربی دانشگاه علامه طباطبایی و مصحح کتاب کشف الاسرار و عدة الابرار، جواد قاسمی مترجم کتاب و اکبر ایرانی مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب سخنرانی کردند.

در ابتدای این نشست دکتر نصرالله پورجوادی با اشاره به سابقۀ همایش بزرگداشت رشیدالدین میبدی که 20 سال قبل در میبد برگزار شد و خانم دکتر کیلر هم در آن حضور داشت، گفت: میبدی شخصیت بسیار بزرگی است و هنوز بخوبی شناسانده نشده و کار خانم کیلر از کارهای پژوهشی ارزنده ای است که برای معرفی کتاب کشف الاسرار قابل ستایش است.

وی ادامه داد: کتاب هرمنوتیک صوفیانه رسالۀ دکتری ایشان است که هم در خارج از کشور و هم در جایزۀ جهانی کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت.

سپس دکتر سید محمد حسینی دربارۀ کارهایی که در تصحیح جدید خود انجام داده، ویژگی ها و امتیازات کار خود را بر چاپ انتشارات حکمت توضیحاتی را ارائه کرد.

جواد قاسمی، مترجم این اثر هم در این مراسم پیام آنابل کیلر را قرائت کرد.

اکبر ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب در پایان این مراسم با اشاره به کارهایی که این مرکز در حوزۀ یزد و میبد چاپ و یا در دست تحقیق دارد، اشاره کرد و کار میبدی را به نقل امینانه و ترجمۀ عرفانی و ادبی کشف الاسرار دانست و از نسبت انتخال او را مبرا برشمرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر به عبدالعظیم پویا و جواد قاسمی از آنها تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612