کد خبر:13183
پ
n00277873-b_0

شاخص‌‌‌های مقالات برتر نخستین دورۀ جایزۀ «نقد زرین»

شاخص‌‌‌های مقالات برتر نخستین دورۀ جایزۀ دوسالانۀ دکتر عبدالحسین زرین‌کوب «نقد زرین» اعلام شد.

میراث مکتوب- پس از اعلام فراخوان نخستین دوره جایزۀ دوسالانۀ دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، «نقد زرین»، انجمن علمی نقد ادبی ایران شاخص‌های مقالات برتر را به این شرح اعلام کرد:

1. صورتبندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‌‏ها با هدف نظریه‌‌پردازی در زمینه نقد ادبی معاصر
2. بازخوانی نظریه‌‏های نقد کلاسیک غربی و شرقی
3. معرفی نظریه‌های مغفول قدیم و جدید
4. برابرخوانی مفاهیم نقد: درون ‏فرهنگی و برون‌فرهنگی
5. پیشنهاد روش‌‌های از آنِ خود کردن نظریه‏‌ها، مفاهیم و کاربست آن‌ها
6. تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست

دبیرخانه جایزه تاکید دارد که مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش، و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

همان گونه که پیش از این در فراخوان دوسالانه ذکر شده است، مقالات ارسالی باید در بازۀ زمانی سال‌های ۹۶ و ۹۷ در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر به نشر رسیده باشند.

شایان ذکر است که نخستین دورۀ جایزۀ دوسالانۀ دکتر عبدالحسین زرین‌‌کوب در بهمن ‏ماه ۱۳۹۸ همزمان با برپایی هشتمین همایش ملی نقد ادبی ایران در دانشگاه نیشابور برگزار می‌شود و ابراهیم خدایار، رئیس انجمن علمی نقد ادبی ایران و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس، دبیر جایزه، سیدعلی قاسم‏زاده، عضو هیئت مدیره انجمن و دانشیار دانشگاه بین‌‏المللی‌ امام خمینی(ره) قزوین، معاون علمی جایزه، و حسن گوهرپور نویسنده و روزنامه‌نگار حوزۀ فرهنگ و منتقد ادبی، دبیر اجرایی این دوره هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612