کد خبر:20381
پ
فاقد تصویر شاخص

سندبادنامه (با نمایه)

ادبیات غنی فارسی بزرگترین میراثی است که از گذشتگان ما به ارث رسیده است.این منبع سرشار به صورتهای مختلف – اعم از منثور و منظوم، مکتوب و شفاهی در اختیار ما قرار دارد.

میراث مکتوب – ادبیات غنی فارسی بزرگترین میراثی است که از گذشتگان ما به ارث رسیده است.این منبع سرشار به صورتهای مختلف – اعم از منثور و منظوم، مکتوب و شفاهی در اختیار ما قرار دارد. یکی از گنجینه های باارزش کتابی است به نام سندبادنامه که طی قرنها و دوره های گذشته با نامهای مختلفی چون کتاب سندباد حکیم، حکایت وزارء سبعه، داستان هفت وزیر، هفت فرزانه، کتاب مکرالنساء، قصه شاهزاده و هفت وزیر نامیده شده و امروز با نام سندبادنامه در دسترس ما قرار گرفته است.

سندبادنامه
مولف: محمد بن ظهیری سمرقندی
مصحح: سید محمدباقر کمال الدینی
نوبت چاپ: دوم/ 337 ص
شمارگان: 1000 نسخه
بهاء: 19800 تومان
قطع: وزیری

سندبادنامه کتابی است در آداب کشورداری و رفتار با رعیت و از حیث ترکیب و ساختمان شبیه کلیله و دمنه. یعنی یک داستان اصلی که در ضمن آن حکایت ها و قصص دیگری نیز می آید. متن این كتاب به اشعار فارسی وعربی نیز آمیخته است.
محمد بن علی بن حسن ظهیری کاتب سمرقندی، نویسنده این اثر، از مترسلان و کاتبان بزرگ ایران در قرن ششم هجری و صاحب دیوان رسائل قلج طمغاج خان از پادشاهان آل افراسیاب بوده است. ظهیری سمرقندی صورت ساده سندبادنامه را با استفاده از آیات قرآن، احادیث، صنایع مختلف ادبی و اشعار و امثال فارسی و عربی به نثر فنی آراسته است.
…………………………………………….

نظر کاربر:
جمعه 22 شهريور 1392 – 11:20
الحق والانصاف متن زيبايي است. تصحيح نيز از نمونه هاي عالي ثصحيح متن در سي سال اخير است. چه خوب شد كه تجديد چاپ شد.مدتها بود دنبال آن بودم و اكنون 10 جلد مي خرم تا به همكاران فاضل هديه كنم. دست آقاي ايراني مريزاد

نظر کاربر: محمد حسن شرفی
شنبه 6 مهر 1392 – 11:56
با سپاس از زحمات شما اما تکلیف ما که چاپ اول را بدون نمایه خریدیم و اشتباهاتی هم در متن وجود دارد چیست؟ اگر مقدور است نمایه و غلطنامه را برایمان ارسال کنید. سپاس.

پاسخ مرکز پژوهشی میراث مکتوب: متن کتاب سندبادنامه تغییرات چندانی نداشته است. نمایۀ از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612