کد خبر:40832
پ
1354656

سمبولیسم در آموزه‌های مولانا

کتاب «سمبولیسم در آموزه‌های مولانا» نوشته نگین عزیزان منتشر شد.

میراث مکتوب- این کتاب به نقش و نگار عمیق نمادهایی می‌پردازد که در سراسر اثر اصلی مولانا یعنی مثنوی یافته شده است و به دنبال کشف لایه‌های معنا و اهمیت نهفته در ابیات شعری مولاناست و خوانندگان را به سفری دگرگون‌کننده در قلمرو تمثیل، استعاره و بینش معنوی دعوت می‌کند.

«سمبولیسم در آموزه‌های مولانا» کاوشی همه‌جانبه در زبان تمثیلی عمیق و غنای نمادین است که در تعالیم، شعر و اعمال معنوی عارف بزرگوار، مولانا رسوخ می‌کند.

در سراسر کتاب از خوانندگان دعوت می‌شود تا سفری غوطه‌ور را آغاز کنند که لایه‌های پیچیده نمادگرایی نهفته در فلسفه مولانا را بازمی‌کند و درک عمیقی از قدرت دگرگون‌کننده عبارات نمادین در هدایت افراد به سوی بیداری و روشنگری ارائه می‌دهد.

این کتاب با کاوش در بازنمایی نمادین عشق، وحدت و تعالی در تعالیم مولانا، استفاده از استعاره‌ها، تمثیل‌ها و تصاویر عرفانی را به دقت بررسی می‌کند و حقایق جاودانه و بینش‌های معنوی را که در درون این عبارات نمادین محصور شده‌اند روشن می‌کند.

این اثر همچنین کاوش ظریفی از ژست‌ها و آیین‌های نمادین نهفته در سما را ارائه می‌دهد و اهمیت معنوی عمیق این اعمال و نقش آنها در تسهیل ارتباط معنوی و تعالی را روشن می‌کند و با گشودن شبکه پیچیده نمادگرایی که در سراسر آموزه‌های مولانا وجود دارد به عنوان راهنمای جامع و روشن‌کننده عمل می‌کند و خوانندگان را برمی‌انگیزد تا سفر تحول‌آفرین خود را به سوی اشراق معنوی و بیداری درونی آغاز کنند.

«سمبولیسم در آموزه‌های مولانا» از طریق تحلیل دقیق و بینش‌های عمیق خود افراد را دعوت می‌کند تا با حکمت بی‌زمان مندرج در عبارات تمثیلی مولانا درگیر شوند و درک عمیق‌تری از پتانسیل دگرگون‌کننده زبان نمادین در تعقیب رشد و روشنگری معنوی را تقویت کنند.

مثنوی مولانا، شاهکار شش جلدی و گنجینه‌ای نمادهایی است که تجربه انسان، ماهیت عشق الهی و راه بیداری درونی را روشن می‌کند. از طریق تحلیل عمیق این نمادها خوانندگان دعوت می‌شوند تا معانی پنهان و حقایق جهانی را که در روایات شاعرانه مولانا نفوذ می‌کند، رمزگشایی کنند.

این کتاب می‌کوشد تا در حکمت جاودانه‌ای که در زبان نمادین مولانا نهفته است را بازکند. با بازکردن شبکه پیچیده نمادها، خوانندگان را راهنمایی می‌کند تا بینش‌های عمیقی را در مورد شرایط انسانی، جستجوی تعالی و رقص ابدی عشق بین روح و خداوند کشف کنند.

کتاب «سمبولیسم در آموزه‌های مولانا» خوانندگان را به آغاز وادی حیرت‌آمیز و دل‌فریبی در راهروهای پرپیچ‌وخم جهان نمادین مولانا فرامی‌خواند و آنان را به بازگشایی زبان معمایی روح و کشف حقایق عمیقی که در دل میراث شعری او نهفته است دعوت می‌کند.

انتشارات رقعه اخیراً این کتاب را در ۹۲ صفحه و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه کرده است.

منبع: ایبنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612