کد خبر:12503
پ
5c50070e4ce99_5c50070e4ce9b

سفر کارشناسان قزاق به ایران جهت آموزش مرمت نسخ خطی

طی ۳ سال گذشته ۲۰ نفر از کارشناسان قزاقی جهت آموزش دوره‌های مرمت نسخ خطی به ایران سفر کرده‌اند.

میراث مکتوب – «مجید صابر»، سفیر ایران در آستانه، پایتخت قزاقستان در جریان دیدار با «محمدیولی» وزیر فرهنگ و ورزش قزاقستان بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین سفیر ایران آمادگی تهران را برای توسعۀ همکاری‌ها با جمهوری قزاقستان در زمینۀ صنایع دستی، میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی و نسخ خطی اعلام کرد و گفت: طی ۳ سال گذشته ۲۰ نفر از کارشناسان قزاقی جهت آموزش دوره‌های مرمت نسخ خطی به ایران سفر کرده‌اند.

 مجید صابر، همچنین اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا سال آینده یک نفر از اساتید مطرح ایرانی در زمینۀ نسخ خطی را به قزاقستان اعزام کنیم تا امکان آموزش تعداد بیشتری از کارشناسان فراهم شود.

پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان به جایگاه مهم ایران در حوزۀ تصحیح و نگهداری نسخ خطی اشاره کرده‌اند. به گفتۀ کارشناسان، ایران نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا نیز از نظر متخصصان عرصه‌های گوناگون نسخ خطی حرف اول را می‌زند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612