کد خبر:23322
پ
62307504

«رود» منتشر شد

نهمین شماره از فصلنامۀ فرهنگی، هنری «رود» با هدف معرفي کتاب و ترویج کتابخوانی با سردبیری مهری بهفر منتشر شد.

میراث مکتوب- نهمین شماره از فصلنامۀ فرهنگی، هنری «رود» با هدف معرفي کتاب و ترویج کتابخوانی با سردبیری مهری بهفر، دانش‌آموختۀ ادبیات فارسی و شاهنامه‌پژوه منتشر شد.

«همچون درخت در شب توفان» یادداشت آغازین این نشریه است که به قلم مهری بهفر نگاشته شده است. در این بخش که «رودساز» نام دارد، سردبیر از موانع بر سر راه چاپ این فصلنامه گفته و دلیل کم شدن شمار  صفحات فصلنامه خود را تلاش برای ثبات قیمت و انتشار منظم آن عنوان کرده است.

«رودک»، «رودآورد»، « رود سنگ»، «رودخوان» و «رودنامه» عناوین پنجگانه فصلنامهٔ «رود» است.

در بخش «رودک» معرفی کوتاهی از کتاب‌های جدید در دسترس خوانندگان قرار گرفته است. «سپهر مجد»، «قهوه و قهوه‌خانه در ایران…»، «شب پر ستاره» و « ایل بختیاری در دورهٔ قاجار»  از جمله کتاب‌های معرفی شده در این بخش است.

«رودآورد» بخش دوم این فصلنامه است. در این بخش کتاب‌های خواندنی امروز  با معرفی بلند به مهمانی این بخش آمده‌اند.  «تاریخ طنز در ادبیات فارسی»، «بررسی نسخه‌های خطی اسلامی در چین»،« شاهنامه هفت لشکر (طومار نقالی)»، «سینمای ناصر تقوایی» و « از لاله‌زار تا فرانکلین» از جمله کتاب‌های معرفی شده در این بخش هستند. ۱۹ کتاب برای خوانندگان در این بخش معرفی شده است.

معرفی بلند کتاب‌های ماندنی دیروز در «رود‌سنگ» به علاقه‌مندان کتاب ارائه شده است. «سوداگران فاجعه:دربارهٔ سوءاستفاده از رنج‌های یهودیان»، « سفر به کرانه‌های جیحون»،«دنیای قشنگ تو»،«بازرگان وندیکی» و «ادبیات عصر مشروطیت» آثار معرفی شده در این بخش می‌باشند.

اندر عوالم کتاب خواندن و آیین و آداب آن را در «رودخوان» می‌توان دید و خواند. در نهمین رودخوان کارکرد متون نمایشی در ضرورت و لذت نمایشنامه‌خوانی مورد بررسی قرار گرفته است. «رودنامه» آخرین بخش «رود» است که در آن عناوین تمامی کتاب‌های معرفی شده به علاقه‌مندان عرضه شده است.

نهمین فصلنامهٔ فرهنگی، هنری «رود» با سردبیری مهری بهفر در ۱۲۸ صفحه به قیمت ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از روزنامه‌فروشی‌های معتبر و کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

مریم مرادخانی

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612