کد خبر:21715
پ
WhatsApp20Image202022-01-07-5

دیدار مدیرعامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب از کتابخانۀ کامبوزیا

کتابخانه عمومی زنده‌یاد امیرتوکل کامبوزیا در شش کیلومتری شهر زاهدان محل حضور علاقه‌مندان به کتاب و تاریخ و فرهنگ سیستان و بلوچستان است.

کتابخانه عمومی زنده‌یاد امیرتوکل کامبوزیا در شش کیلومتری شهر زاهدان محل حضور علاقه‌مندان به کتاب و تاریخ و فرهنگ سیستان و بلوچستان است.

چهارشنبه چهاردهم دیماه دکتر اکبر ایرانی، رئیس مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به همراه دکتر مجدالدین کیوانی مترجم و نویسنده و سردبیر دوفصلنامه علمی آینه میراث، محمدرضا بهاری، استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان، آقای قاسم سیاسر، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی زاهدان، آقای زارعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان، و سرکار خانم دکتر هدی عرب‌زاده، استاد دانشگاه و نوه دختری مرحوم استاد کامبوزیا، از مجموعه فرهنگی کتابخانه استاد کامبوزیا و بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کردند و با زندگینامه آن استاد فقید آشنا شدند.

در این نشست پس از استماع گزارش خانم صادقه کامبوزیا، فرزند مرحوم کامبوزیا و مدیر این کتابخانه، دکتر ایرانی ضمن پاسداشت مقام فرهنگی و علمی مؤسس این کتابخانه و همت والای مدیر آن، کوشش‌های فراوان وی برای گسترش و تأمین منابع و کتب را ستودند و از اینکه ماه گذشته دویست جلد از کتابخانه خود را به این کتابخانه اهدا کردند، ابراز خرسندی نمودند.

کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا در شمال شرقی شهرستان زاهدان با مساحت ۲۵۰ متر مربع، ابتدا کتابخانه شخصی بوده است و از سال ۱۳۶۵ به صورت کتابخانه عمومی به عنوان شعبه‌ای از مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شروع به کار کرد. این کتابخانه دارای بیش از ۲۶۰۰۰ نسخه کتاب در موضوعات مختلف، ۱۰۰۰ نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی، ۱۰۰۰ نسخه کتاب به زبان‌های مختلف فرانسوی، روسی، انگلیسی، عربی و اردو، ۹۰۰ نسخه کتاب کمک درسی و ۸۱۹ نسخه کتاب در بخش کودک می‌باشد.

همچنین تعداد ۱۱۳ عنوان نشریه در بخش نشریات و ۱۵۵ عنوان لوح فشرده در بخش دیداری و شنیداری موجود می‌باشد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612