کد خبر:12596
پ
IMG_00351

دومین دیدار دوستانۀ بانوان فرهنگی و فرهنگ‌دوست برگزار شد

دومین دیدار دوستانۀ بانوان فرهنگی و فرهنگ‌دوست به مناسبت بزرگداشت روز زن، چهارشنبه 15 اسفند ماه در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، دومین دیدار دوستانۀ بانوان فرهنگی و فرهنگ‌دوست به مناسبت بزرگداشت روز زن، چهارشنبه 15 اسفند ماه در این مؤسسۀ برگزار شد. خانمها دکتر نوش‌آفرین انصاری، دکتر هایده لاله، فریبا مقصودی، دکتر فریبا افکاری، دکتر سوسن اصیلی، فاطمه قاضیها، فرزانه اخوت، پریسا کرم رضایی، دکتر زیبا اشراقی، مریم میرشمسی، معصومه مهرعلی، هلنا شین دشتگل، دکتر جودی نعمتی، دکتر حکیمه دبیران، پروین استخری، غزل تاجبخش از بانوان حاضر در این دیدار دوستانه بودند.

در ابتدا دکتر اکبر ایرانی، مدیر عامل مؤسسه، ضمن خوشامدگویی و تبریک روز بزرگداشت زن گفتند که این افتخار بزرگی برای میراث مکتوب است که میزبان چنین جمعی هستیم و دیدار با اساتید و فرهیختگان منبع خیرات و برکاتی برای مؤسسه بوده است. این مؤسسه افتخار داشته است که از برخی از بانوان این جمع کتب و مقالاتی منتشر کرده است. امید است که بتوانیم بیشترخدمتگزار فرهنگ باشیم.

سپس خانم دکتر انصاری سخنانی را دربارۀ فعالیت‌های خود بیان داشته و گفتند که من سالیان سال است که در حوزۀ فرهنگ به صورت افتخاری فعالیت داشته‌ام و از این مسئله لذت بسیاری برده‌ام. خیلی خوب است که بانوان فرهیخته و کسانی که فعالیت فرهنگی و پژوهشی انجام می‌دهند شناخته شوند. همچنین محققین و پژوهشگران در رشته‌های مختلف و مراکز مختلف همدیگر را بشناسند.

سپس خانم دکتر هایده لاله، باستان‌شناس و استاد دانشگاه، دربارۀ هنر باستان‌شناسی که بازشناسی رفتار فرهنگی انسان در تمامی ادوار تاریخی بوده است صحبت کردند.

خانم حلیمه جعفرپور که روشندل است و با تلاش و همت والای خود توانسته مدارج علمی را طی کند نیز دربارۀ پایان نامۀ دکتری خود تحت عنوان تأثیر دورۀ ساسانی در معماری اسلامی سخن گفت و شعری از سروده های خود دربارۀ مادر را برای جمع سرود.

خانم فاطمه قاضیها، کارشناس ارشد کتابداری نسخ خطی و پژوهشگر اسناد تاریخی نیز به معرفی آثار خود پرداخت.کتاب دستنوشته های ناصرالدین قاجار از سفر و شکار در فیروزکوه (محرم الی ربیع الاول 1282 هـ.ق) جدیدترین اثر خانم قاضیها است که در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده است.

خانم غزل تاجبخش نیز ضمن سپاسگزاری از برگزاری این مراسم و تبریک روز زن و سال نو قطعه شعری را قرائت کردند.

پخش کلیپی از فعالیت‌های هنری خانم معصومه مهرعلی، استاد آواز ایرانی، و سخنان وی دربارۀ موسیقی ایرانی و فعالیت بانوان در عرصۀ هنر بخش دیگری از این نشست بود.

خانم فریبا مقصودی اولین بانوی استاد خوشنویس که توانسته است شاهنامه را طی 7 سال خوشنویسی کند و قرآن، مثنوی و حافظ را نیز کتابت کرده است دربارۀ زندگی و هنر خوشنویسی سخن گفت.

پایان بخش این نشست دوستانه سخنان خانم دکتر فریبا افکاری دربارۀ استفاده از ظرفیت های چنین جلساتی با حضور بانوان برای رسیدن به اهداف مشترک فرهنگی و ابراز تشکر خانم مریم مرادخانی، همسر مدیرعامل مؤسسه، از مساعدت و همدلی همکاران مؤسسه بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612