کد خبر:9757
پ
farshidvard

«دستور مختصر تاریخی زبان فارسی» در ترازوی نقد

کتاب دستور مختصر تاریخ زبان فارسی نوشتۀ دکتر خسرو فرشیدورد از جمبه آثار انگشت شماری است که در حوزۀ دستور تاریخی زبان فارسی نوشته شده است.

میراث مکتوب – کتاب دستور مختصر تاریخ زبان فارسی نوشتۀ دکتر خسرو فرشیدورد از جمله آثار انگشت شماری است که در حوزۀ دستور تاریخی زبان فارسی نوشته شده است و به این دلیل درخور تحسین است، خصوصاً اینکه مؤلف آن در پیشگفتار ، این کتاب را خلاصه ای از مطالب کتاب های چاپ و چاپ نشدۀ خود دربارۀ دستور تاریخی زبان فارسی می داند که سال های زیادی وقت خود را صرف آن ها کرده است.

اختصاص یک کتاب به مباحث دستور تاریخی و تمایز قائل شدن میان دستور تاریخی (در زمانی) و دستور توصیفی (هم زمانی) از نکات ارزشمند و پسندیده ای است که دکتر فرشیدورد به آن پرداخته اند و در بسیاری از کتاب های دستور زبان فارسی نادیده گرفته شده است.

متن کامل این مقاله نوشتۀ سهیلا فرهنگی، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور که در شمارۀ 69 – 68 دوماهنامۀ گزارش میراث (دوماهنامۀ تخصصی اطلاع رسانی در حوزۀ نقد و تصحیح متون، نسخه شناسی و ایران شناسی، دورۀ دوم، سال نهم، شمارۀ اول و دوم، فروردین – تیر 1394) منتشر شده است اینجا خوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612