کد خبر:13837
پ
n00284991-t

درس‌گفتاری دربارۀ شمس با سخنرانی دکتر کزازی

سیزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ شمس با عنوان «آفتابی در میان سایه‌ای» و با سخنرانی میرجلال‌الدین کزازی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- یکی از شگفت‌آورترین و پیچیده‌ترین و پرسمان‌خیزترین پیوندهای روانی و رانه‌ای (عاطفی) که می‌توانیم آن را پیوندی دیگرسان و معنوی هم بدانیم و بنامیم، پیوندی است که مولانا با شمس داشته است و در پیِ آن با خورشید.

سیزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس با عنوان «آفتابی در میان سایه‌ای» و با سخنرانی میرجلال‌الدین کزازی در روز چهارشنبه چهارم دی ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در این درس‌گفتار چگونگی پیوند مولانا با شمس بررسی خواهد شد، در پی آن به این زمینه پرداخته خواهد شد که چگونه مولانا از شمس، چونان پیر و راهنمای خویش، به زمینه‌هایی دیگر راه خواهد برد و به خورشید خواهد رسید، چونان کانون روشنایی یا با واژه‌ای روشن‌تر و رساتر در فرهنگ و اندیشه‌ی ایرانی: به مهر.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612