کد خبر:5872
پ
فاقد تصویر شاخص

دانشنامه فرهنگ مردم به جلد دوم رسید

پروژۀ دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران از اردیبهشت 1387 شروع به کار کرده است

ميراث مكتوب – پروژۀ دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران از اردیبهشت 1387 شروع به کار کرده است. دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران دانشنامه‌ای تخصصی و مفصل در حوزۀ فولکلور و مردم‌شناسی ایران است.

این دانشنامه خود یک شورای علمی، متشکل از 27 عضو دارد که شامل سرشناس‌ترین متخصصان حوزۀ فرهنگ و فولکلور، ادبیات شفاهی و مردم‌شناسی در ایران هستند.

همچنین هیأت مشاوران عالی این دانشنامه متشکل از 15 نفر از برجسته‌ترین دانشمندان حوزه‌های گوناگون علوم انسانی، سیاستها و خطوط کلی این دانشنامه را راهبری می‌کنند.

افزون بر این از دیگر اهداف این دانشنامه تهیه و تشکیل کتابخانه‌ای مجهز به مهمترین منابع مردم‌شناختی و فرهنگ و فولکلور ایرانی است. در این راستا گامهای بلندی برداشته شده و بخشهایی از منابع تخصصی این حوزه گردآوری شده است.

مخاطبان این دانشنامه، با توجه به معیارها و ضوابط متعددی که برای پژوهش و تألیف هر مقاله لحاظ شده است، پژوهندگان فرهنگ مردم (فولکلوریست­ها)، انسان‌شناسان، مردم‌شناسان، جامعه‌شناسان و تمامی پژوهشگران فرهنگ و تمدن ایران و به‌خصوص همه­ی مردم ایرانند، زیرا سرشت و ماهیت مقالات، درباره­ی زندگی روزمره­ی مردم ایران و مرجعی برای شناخت و شناساندن اجزا و عناصر آن است

جلد دوم دانشنامه فرهنگ مردم كه به تازگي منتشر شده است از آیین «باران‌خواهی»‌ آغاز و با واژه «توت» به پايان رسيده
است.

دانشنامۀ فرهنگ مردم ایران، جلد دوم، زیر نظر: کاظم موسوی بجنوردی، تهران، دائرة المعارف بزرگ اسلامی، 1393.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612