کد خبر:12565
پ
D8ABD8ABD8AB

جشنوارۀ «تارنماهای ایرانشناسی» برگزار خواهد شد

نخستین جشنوارۀ تارنماهای ایرانشناسی از سوی بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

میراث مکتوب – نخستین جشنوارۀ تارنماهای ایرانشناسی از سوی بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

به گفتۀ روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، نخستین جشنوارۀ تارنماهای ایرانشناسی پیرو انجام طرح پژوهشی “شناسایی تارنماهای مرتبط با مطالعات ایران‌شناسی” طراحی شده و در آن سعی شده مطلوب‌ترین وب‌گاه‌ها در زمینۀ  مطالعات ایران‌شناسی، از نظر شاخص‌های سنجش وب، شناسایی شود.

گفته شده هدف از برگزاری “جشنوارۀ تارنماهای ایران‌شناسی” فراهم آوردن فضایی است تا مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری به گرد هم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

پیش از این در دی ماه امسال، بنیاد ایران شناسی از مدیران پایگاه‌های اینترنتی خواسته بود تا در صورت تمایل تا پایان این ماه برای حضور در این جشنواره ثبت نام به عمل آورند و پس از پایان مهلت ثبت نام، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

همچنین اعلام شده است که در میان پایگاه‌های شرکت کننده در نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار دارند تا در پنج محور اصلی “تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران”، “زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایران‌شناسان”، ” هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران”، “جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران”، “سازمان‌ها و مؤسسات مطالعاتی ایران‌شناسی و پایگاه‌های خبری” و یک بخش ویژه جشنواره با عنوان “خلیج فارس”به رقابت بپردازند.

قرار است تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ در سالن محتشم بنیاد ایران شناسی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612