کد خبر:41675
پ
63139508

جشنواره حکیم ابوالقاسم فردوسی فراخوان داد

فراخوان جشنواره (مجازی) «حکیم ابوالقاسم فردوسی» منتشر شد.

میراث مکتوب- در مقدمه فراخوان آمده است: «یکی از راهبردهای محتوایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین و تاکید بر مولفه‌های هویت ایرانی– اسلامی برپایه میراث تاریخ تمدنی، مشاهیر و مفاخر ایرانی و اسلامی است. در پرتو اهمیت چنین نگاه و روشی به میراث تاریخ تمدنی، مشاهیر و مفاخر ایرانی و اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن ایرانشناسی، انجمن شاهنامه‌پژوهی، بنیاد فردوسی شاخه توس، انجمن مهر تاکستان شاهنامه‌خوانان، موسسه فرهنگی هنری کانون شاهنامه فردوسی توس، موسسه فرهنگی هنری خردسرای فردوسی، موسسه فرهنگی هنری گنجینه خرد گچساران در نظر دارد تا در راستای «برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، همایش ها و برنامه‌های مرتبط با شرح وظایف این مرکز»، جشنواره سالیانه مجازی حکیم ابوالقاسم فردوسی را در ۱۵ آبان ماه هر سال برگزار کند.

با باور راسخ بر اهمیت کارکردهای زیرساختی و درازمدت، توجه به شاهنامه‌ وزین حکیم ابوالقاسم فردوسی به عنوان ارزش و سند هویت ملی ایرانیان و در راستای حفظ‌ قوت‌ و اصالت‌ زبان‌ فارسی‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از ارکان‌ هویت‌ ملی و فرهنگی‌ ایران‌ و زبان‌ دوم‌ عالم‌ اسلام‌، ضرورت برگزاری این جشنواره مجازی را در بستر ارتباطات و رسانه‌های الکترونیک امروزه مهم شمرده می‌شود.

تغییر محسوس روابط انسان‌ها به ویژه تغییر تعاملات هنر و هنرمندان و لزوم توسعه روزافزون یادگیری‌های سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی، پرفایده‌تر است که از ابزار رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای معرفی و توسعه فرهنگ و هنر ایران در فضای مجازی استفاده شود و از این‌رو این جشنواره نیز از تمامی امکانات مربوط به فضای مجازی بهره خواهد جست. و امید به آن دارد که فرهیختگان، هنرمندان و ادب دوستان پارسی زبان با استقبال خود از این جشنواره و فراخوانِ آن، مُهر تاییدی بر ضرورت احیای رابطه‌ پویای مخاطبان ادبیات، نمایش، تصویرسازی و … عموم جامعه با شاهنامه پرحکمت و فخیم فردوسی بزنند».

برای دریافت متن کامل فراخوان اینجا را کلیک کنید.

این جشنواره در ۱۵ آبان ماه با عنوان «جشنواره (مجازی) حکیم ابوالقاسم فردوسی» در ۲ بخش کودک و نوجوان و بزرگسالان و در ۴ رشته «شاهنامه‌خوانی»، «نقالی»، «تصویرسازی» و «متون مکتوب» برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را منطبق با فراخوان تا ۳۰ مهرماه  از طریق سامانه پلتزار به آدرس https://platzaar.ir ارسال کنند.

محمود جعفری‌دهقی و علیرضا قیامتی دبیران شاهنامه‌خوانی و دبیران متون مکتوب، جمال رحمتی، دبیر تصویرسازی و پریسا سیمین مهر، دبیر تصویرسازی هستند.

جشنواره حکیم ابوالقاسم فردوسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612