کد خبر:5753
پ
فاقد تصویر شاخص

جستاری در نسخه‌های قدیمی نهج‌البلاغه

این مقاله ترجمه مقدمه تحقیق نهج‌البلاغه به تحقیق و مقابله چهارنسخه از مهمترین و قدیمی‌ترین نسخه‌های نهج البلاغه توسط شیخ قیس العطار است

ميراث مكتوب – این مقاله ترجمهٔ مقدمه تحقیق نهج‌البلاغه به تحقیق و مقابله چهار نسخه از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه‌های نهج‌البلاغه توسط شیخ قیس العطار است.

نهج البلاغه با شهرتی که میان مسلمانان خصوصاً شیعیان دارد دارای نسخه‌های خطی ارزشمندی است که تا به اکنون تحقیق شایسته ای از آنها نشده است. محقق گرانقدر شیخ قیس العطار پای به عرصه تحقیق نهج البلاغه بر طبق مهم ترین و قدیمی ترین نسخه های خطی این کتاب شریف گذارده که مؤسسه الراقد کار ایشان را با تحقیق چهار نسخه از مهم ترین و قدیمی ترین نسخه های نهج البلاغه توسط این محقق به چاپ رسانده است.

مقدمه این کتاب ابتدا ما را بر گونه‌های متعدد اختلاف‌های این چهار نسخه آشنا کرده سپس به نکته‌های کلی و مهم درباره نهج‌البلاغه و نسخه‌های خطی آن که در طی تحقیق به دست امده اشاره می کند.

متن کامل این مقاله را نوشته محمدجعفر اسلامی در فایل زیر بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612