کد خبر:6127
پ
فاقد تصویر شاخص

جایگاه ناصرخسرو در تاریخ و فرهنگ اسلامی و ادبیات فارسی بررسی می‌شود

«جایگاه ناصرخسرو در تاریخ و فرهنگ اسلامی و ادبیات فارسی» در اولین نشست از مجموعه جلسات درس گفتارهایی درباره ناصرخسرو بررسی خواهد شد.

میراث مکتوب – «جایگاه ناصرخسرو در تاریخ و فرهنگ اسلامی و ادبیات فارسی» در اولین نشست از مجموعه جلسات درس گفتارهایی درباره ناصرخسرو بررسی خواهد شد.


درباره ناصرخسرو شاعر و متفکر و نویسنده‌ ایرانی قرن پنجم، چنین سوالی وجود دارد که در تفکر عقلانی و فرهنگ اسلامی چه جایگاهی دارد و نقش او در تاریخ ادبیات فارسی چگونه تصویر می‌شود؟ چه پیوندی میان دریافت‌های او با معتزلیان و متکلمان دیگر می‌توان یافت؟ فکر و شعر و زندگی ناصرخسرو چه مقدار به هم پیوسته و همانند است؟ کردار و گفتارش چه شباهت و انطباق‌هایی دارد؟


آیا ناصر خسرو همان طور که می‌اندیشیده، شعر سروده و همان‌گونه نیز زندگی و رفتار کرده است؟ ناصرخسرو و شعر او در میان مردم ایران از هنگام درگذشتش تا کنون چه مقدار رواج داشته و تاثیرگذار بوده است؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که قرار است در اولین جلسه درسگفتارهایی درباره ناصر خسرو به آن‌ها پاسخ داده شود.


نخستین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ ناصرخسرو روز چهارشنبه دهم دی، از ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی جایگاه ناصرخسرو در تاریخ و فرهنگ اسلامی اختصاص دارد که با حضور دکتر محمدعلی اسلامی ‌ندوشن، دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی و دکتر مهدی محبتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.


ورود به این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612