کد خبر:13062
پ
Malek-Museu-library-Summer-1426_1

تور ویژۀ آشنایی با علوم در ایران اسلامی

تور ویژۀ «آشنایی با علوم در ایران اسلامی» در موزۀ ملک و موزۀ علوم و فناوری برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- نخستین دورۀ تور ویژۀ «آشنایی با علوم در ایران اسلامی» هم‌زمان با برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در روزهای یک‌شنبه 16 و شنبه 22 تیر 1398 خورشیدی برگزار می‌شود.

مهمانان این تور به قلمروی شگفت‌انگیز دستاوردهای علمی دانشمندان ایران در روزگار اسلامی سفر خواهند کرد.

این تور ویژه به مناسبت فرارسیدن جشن‌های زادروز امام رضا(ع) و دهه کرامت برای دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامیایرانی برگزار می‌شود.

این تور در کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه علوم و فناوری از دوستداران فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی میزبانی می‌کند.

مهمانان تور ویژه «آشنایی با علوم در ایران اسلامی» با گردش در تالار علوم در ایران اسلامی، با طبیعت بدن خود از دریچۀ دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی همچون ابن سینا و صفی‌الدین گرگانی بیش‌تر آشنا شده و درخواهند یافت این دانشمندان چگونه با بهره‌گیری از زنجیرۀ گستردۀ دانش، بیماری‌های گوناگون آن روزگاران را درمان می‌کردند.

این مهمانان، یافته‌های دانشمندان آن زمانه را از دریچه‌ای نو دیده و ناگفته‌های دانش ایرانیان را به گونه‌ای دیگر خواهند شنید. آنان همچنین می‌آموزند چگونه می‌توان راوی میراث علمی دانشمندان ایرانی بود.

مهمانان این تور سپس با حضور در موزه علوم و فناوری در همسایگی کتابخانه و موزه ملی ملک، از دریچه‌ای دیگر با دستاوردهای علمی دانشمندان ایران در دوران اسلامی آشنا می‌شوند.

تور ویژه «آشنایی با علوم در ایران اسلامی» در روزهای یک‌شنبه 16 و شنبه 22 تیر 1398 خورشیدی از ساعت 9 پذیرای 30 نفر خواهد بود. دوستداران حضور در این تور می‌توانند در روز چهارشنبه 12 تیر 1398 خورشیدی از ساعت 14 تا 16 با شماره تلفن 66700988  داخلی 109 تماس گرفته و نام خود را به عنوان میهمان تور بنویسند. با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با آن دسته از دوستدارانی خواهد بود که زودتر تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612