کد خبر:14722
پ
WhatsApp20Image202020-08-2320at2012.03.52

بزرگداشت زکریای رازی و رونمایی یکی از آثار میراث مکتوب

یکصد و سی و دومین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به مناسبت روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی و با رونمایی و معرفی یکی از آثار این مؤسسه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و سی و دومین نشست از سلسله نشست‌های این مؤسسه، به مناسبت روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی به رونمایی و معرفی «رسالة فی اوجاع المفاصل و علاجها»، «کتاب الحاصل فی علاج المفاصل» و ترجمۀ فارسی «مقالة فی النقرس» اختصاص دارد.

مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب اثر طبی «رِسالةٌ فی اوجاع المَفاصِلِ وَ علاجِهِا» نوشته ابوبکر محمد‌ بن زکریا الرازی و «کتابُ الحاصِلِ فی عِلاجِ المَفاصِلِ» ترجمۀ فارسی اوجاع المفاصل از مترجمی ناشناخته، به همراه ترجمۀ فارسی “مقالة فی النقرس” رازی با تصحیح، تحقیق و ترجمۀ دکتر محمدابراهیم ذاکر و دکتر غلامرضا جمشید‌نژاد اول را به تازگی به عنوان سیصد و سی و هفتمین اثر از مجموعه آثار خود به چاپ رسانده است.

رسالة فی اوجاع المفاصل و رسالة فی النقرس دو اثر ارزشمند زکریای رازی در زمینۀ بررسی دردهای بندگاه‌ها و چگونگی چاره‌اندیشی و درمان هر یک است و به گستردگی پیشگیری از رخداد آنها را گزارش کرده است. زیبایی و ارزشمندی اثر به چاپ رسیده، قرار گرفتن در کنار دیگر تحقیق و تصحیح متن عربی اوجاع المفاصل و ترجمۀ آن در سدۀ هفتم به نام الحاصل فی علاج المفاصل است.

در نشست آتی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، حسین برقعی رضوی با موضوع «صحت انتساب اوجاع المفاصل به رازی و اهمیت مباحث پزشکی این اثر»، و محمدابراهیم ذاکر با موضوع «معرفی رسالة فی اوجاع المفاصل و علاجها» سخن خواهند گفت و مدیریت نشست نیز به عهدۀ حسین جزایری خواهد بود.

یکصد و سی و دومین نشست مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب ساعت 19 روز چهارشنبه 5 شهریورماه 1399 در بخش لایو (پخش زنده) صفحۀ اینستاگرام این مؤسسه به نشانی mirasmaktoob@ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن صفحۀ اینستاگرام مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در این جلسه حضور یابند.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612