کد خبر:6732
پ
ehsaneshraghi

برگزاری شب دکتر احسان اشراقی

انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران به همراه مجلۀ بخارا شب احسان اشراقی را برگزار می کند.

میراث مکتوب – انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران به همراه مجلۀ بخارا شب احسان اشراقی را برگزار می کند.

در این نشست منصوره اتحادیه، رسول جعفریان، منصور صفت گل، محمدباقر وثوقی و ناصر تکمیل همایون دربارۀ خدمات علمی دکتر احسان اشراقی سخن خواهند گفت. نمایش فیلم مستندی دربارۀ استاد احسان اشراقی ساختۀ میرهاشمی و اجرای قطعاتی با تنبور توسط کامبیز مافی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

این نشست روز یکشنبه 10 خرداد  ساعت 17 در کانون زبان فارسی واقع در سه راه زعفرانیه، برگزار خواهد شد.

آشنایی با زندگی و خدمات علمی دکتر احسان اشراقی

 اشراقی در سال ۱۳۰۷در قزوین به‌دنیا آمد. وی دارای دكترای تخصصی تاریخ از دانشگاه تهران و هم اكنون عضو پیوسته فرهنگستان علوم است. وی كارشناسی رشتۀ تاریخ و جغرافیا را از دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۸ دریافت و در سال 1341 مدرک كارشناسی ارشد رشته تاریخ و علوم اجتماعی خود را باز هم از دانشگاه تهران کسب کرد و موفق به دریافت دكترای رشته تاریخ از همین دانشگاه در سال ۱۳۴۸شد.

اشراقی  به مدت ۲۰ سال مدیر گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران، دو سال معاون آموزشی دانشكده ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه تهران و دو سال عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران بوده است. اشراقی ۵۰ سال است كه در مراكز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی به امر تدریس فعالیت دارد. وی استاد ممتاز دانشكدۀ ادبیات دانشگاه تهران است و تاکنون ۵۰ مقاله در زمینه تاریخ، شش كتاب تألیفی و سه ترجمه‌ از وی منتشر شده که از جمله این آثار می‌توان به بیهقی تصویرگر زمان، تاریخ جهان آرای عباسی و خلاصه التواریخ اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612