کد خبر:23263
پ
lowh-dibaji

اهدای لوح تقدیر میراث مکتوب به دکتر ابراهیم دیباجی

در آیین نکوداشت دکتر سید ابراهیم دیباجی لوح تقدیر مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به دست دکتر اکبر ایرانی به ایشان اهدا شد.

میراث مکتوب- نکوداشت استاد فرزانه دکتر سید ابراهیم دیباجی روز سه‌شنبه 31 خردادماه 1401، از سوی خانۀ اندیشمندان علوم انسانی و با همکاری مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه خوارزمی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و … در سالن حافظ خانۀ اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

در این نشست عبدالحسین فقهی، علی‌اصغر قهرمانی مقبل، محمدحسن فؤادیان، رقیه رستم‌پور، اکبر ایرانی، غلامعباس رضایی، کبری روشنفکر، حامد صدقی و خلیل پروینی سخنرانی کردند.

در این نشست لوح تقدیر مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، به دست دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مؤسسه، به دکتر دیباجی، اهدا شد.

در این لوح تقدیر آمده است:

به نام خداوندِ جان‌آفرین

استاد فرهیخته، جناب آقای دکتر سید ابراهیم دیباجی

بر کسی پوشیده نیست که فرهنگ و تمدن باشکوه و غنیِ ایرانِ اسلامی، همواره زنده و پویا به وجود دانشمندان بزرگی بوده است که سهم قابل توجهی در بالندگی علوم و معارف بشری داشته‌اند. اندیشمندان ارجمندی که با آثار، تحقیقات و نوشته‌های خویش، جهان اندیشه و خرد را متحول ساخته و بدان نشاط و طراوتی دو چندان بخشیده‌اند. دست‌نوشته‌های برجای‌مانده از پیشینیان، آینۀ تمام‌­قدّ تمدّن و فرهنگ بشری است و جایگاه هر ملّتی در پرتوی پیشینه­‌اش در جهان فکر و اندیشه رقم می‌خورد. بی­‌تردید شناختن و شناساندن این گنجینه­‌های مکتوب، همواره وامدار تلاش‌های خستگی­‌ناپذیر پژوهشگران، مصححان و فهرست‌نویسان نسخ خطی بوده است.

از این رو، بر خود فرض می‌دانم خدمات ارزندۀ جناب‌عالی را در عرصۀ فهرست­‌نگاری، تصحیح، بازخوانی و احیای نسخ خطی فلسفی از جمله کتاب محبوب‌ القلوب قطب‌الدین اشکوری و تألیف چندین فرهنگ‌ تخصصی ارج نهاده و به خاطر سال‌ها تدریس و تحقیق، از آن استاد گرامی تقدیر و تکریم به عمل آورم.

اکبر ایرانی

مدیر عامل مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612